همزمان با سراسر کشور؛
پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر کشور در خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری پنجمین دوره انتخابات جمعیت هلال احمر جمعه ۲۳ خرداد همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی خبر داد.

محمد رضا رضایی در حاشیه برگزاری پنجمین‌ دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در خراسان جنوبی بیان کرد: این انتخابات هر ۴ سال یکبار با هدف استفاده از ظرفیت اعضای هلال احمر در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های این نهاد مردمی برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور پرشور اعضا و داوطلبین در این انتخابات گفت: در خراسان جنوبی تعداد ۲۲ صندوق اصلی در ۱۱ شعبه برای برگزاری انتخابات تدارک دیده شده که از ساعت ۹ صبح امروز جمعه فعالیت خود را آغاز و تا ساعت ۱۳ ادامه داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ۲۵هزار و۹۱۳ نفر عضو و داوطلب دارد، گفت: در این انتخابات ۱۲هزار و ۷۱۳ نفر اعضا و داوطلبین فعال، واجد شرایط رأی گیری در استان هستند که از این تعداد ۱۰۶ نفر کاندید شوراهای اجرایی و بازرسی شده اند.

رضایی با اشاره به اینکه در هر شهرستان ۴ نفر به عنوان عضو شورای اجرایی و ۱ نفر به عنوان بازرس انتخاب می شوند، اظهار کرد: ۲۶ نفر اول برگزیده شهرستان ها برابر دستور العمل انتخابات برای حضور در مجمع استانی معرفی شده و از بین این افراد ۴ نفر به عنوان هیئت مدیره هلال احمر استان انتخاب می شوند.