معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از جذب اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل ۳۳ پروژه بهداشتی دانشگاه و شبکه های تابعه بهداشت و درمان سطح استان خبر داد.
دکتر حسین دهقانی در این خصوص گفت: به دنبال تفاهم نامه ای که بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با محوریت ۳۳ پروژه نیمه تمام بهداشتی در سطح استان با زیر بنای بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع منعقد شده است، امیدواریم اکثر این پروژه ها تا پایان سال جاری و برخی تا اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده، برای این پروژه ها، ۸۰۰ میلیارد ریال است که از محل ارزش افزوده و محرومیت زدایی جذب شد و این خبری بسیار خوش جهت تکمیل پروژه های بهداشتی دانشگاه است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با تاکید بر اینکه نگاه ویژه به مناطق محروم، رویکرد مهم وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی است ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شوسف در نهبندان، طرح توسعه مرکز خدمات سلامت شبانه روزی درح در سربیشه، ستاد مرکز بهداشت شهرستان های زیرکوه، بشرویه و خوسف و همچنین دو محل زیست پزشک در درمیان با مشارکت بنیاد علوی، بخشی از مهمترین پروژه های بهداشتی در حال احداث دانشگاه در مناطق محروم استان است.
دکتر دهقانی افزود: اعتبار کافی طرح توسعه مرکز شبانه روزی درح در نظر گرفته شده است مشروط به اینکه ماده ۲۳ استانی آن اخذ شود، که در این خصوص دانشگاه درخواست دارد مساعدت لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت پذیرد.
وی در خصوص پروژه ستاد مرکز بهداشت خوسف نیز تصریح کرد: تکمیل این مرکز با زیر بنای ۱۳۳۰ متر به ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، با این حال ۷ میلیارد تومان از وزارت بهداشت جذب شده و با توجه به پیگیری و رایزنی های انجام شده با نماینده محترم در مجلس و فرماندار این شهرستان، امیدواریم تامین اعتبار ۲ میلیارد باقیمانده از ناحیه استان صورت گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه تکمیل مرکز آموزش بهورزی در فردوس را از پروژه های شاخص بهداشتی عنوان کرد که در حال انجام است و افزود: در شهرستان طبس نیز تکمیل پایگاه سلامت شهری مهرآفرین، مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۳ طبس،  و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت عشق آباد و طرح توسعه آن از مهمترین پروژه هایی است که ساخت آن پیشرفت فیزیکی بالایی داشته است.
دکتر دهقانی اظهار داشت: خوشبختانه در راستای تکمیل پروژه های بهداشتی درمانی سطح استان و پروژه های باقیمانده از تفاهم نامه سه جانبه سال ۱۳۹۵ و پیرو پیگیری های بعمل آمده در سال جاری، بالغ بر ۱۸ پروژه نیمه تمام با زیربنای ۶۲۰۰ متر مربع تکمیل و به بهره برداری رسیده است. و هم اکنون مردم شریف استان از خدمات ارائه شده در این مراکز بهره می برند.
وی در پایان از همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حمایت های استاندار خراسان جنوبی، فرمانداران شهرستان های استان و تلاش های رئیس و معاونین دانشگاه، در تحقق و اختصاص اعتبارات جدید و بهره برداری پروژه های نیمه تمام بهداشتی صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور