#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند گفت: ارتش جمهوری اسلامی همواره در صحنه‌های مختلف در کنار مردم بوده است به‌ویژه در سال‌های اخیر کارکنان ارتش در حوادث طبیعی جزو اولین گروه‌هایی بودند که به یاری مردم شتافتند.

سرهنگ خلبان امیدرضا بلوریان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) افزود: باید با بصیرت و پیروی از ولایت فقیه، راه درست را به‌خوبی تشخیص دهیم و دچار خطا نشویم.

وی گفت: در حال حاضر بصیرت یعنی پا در رکاب ولایت فقیه باشیم، به بیانات ایشان گوش فرادهیم و آنها را عملیاتی کنیم.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند اظهار داشت: بصیرت‌ یعنی وقتی شیطان در فضای غبارآلود به دنبال گمراهی است، انسان حق و باطل را به‌خوبی تشخیص دهد و مسیرش را به‌درستی انتخاب کند.

وی گفت: همه ما باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم تا گمراه نشویم و مسیر انقلاب و نظام را برای رسیدن به تعالی و پیشرفت به‌خوبی طی کنیم.

سرهنگ بلوریان با گرامیداشت ۱۹ بهمن سالروز بیعت همافران ارتش با امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ ادامه داد: این واقعه باعث تقویت روحیه مردم مومن و انقلابی ایران شد.

وی گفت: با انتشار خبر ورود امام راحل به کشور در ۱۲ بهمن ماه، بختیار دستور داد که همه فرودگاه‌ها را ببندند و تهدید کرد که هواپیمای حامل امام را مورد اصابت قرار می‌دهند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند بیان کرد: اما امام راحل با عزم راسخ تصمیم گرفتند که روز ۱۲ بهمن‌ به میهن بازگردند و با وجود اینکه ارتش دستور می‌گیرد که با ۲ فرونده هواپیمای جنگنده هواپیمای حامل ایشان را اسکورت کند اما اقدامی از سوی ارتش صورت نگرفت.

وی افزود: با وجود همه تهدیدات هواپیمای حامل امام در ۱۲ بهمن در خاک وطن نشست و لحظه ورود ایشان تمامی نیروهای امنیتی و حفاظتی در اطراف هواپیما، کارکنان و نیروهای ارتش بودند و این افتخار بزرگی برای ارتش و نیروی هوایی است که استقبال از امام خمینی (ره) و تامین حفاظت برعهده این نیرو بوده است.

خلبان بلوریان گفت: روز ۱۹ بهمن ماه نیز پرسنل نیروی هوایی ارتش در مدرسه علوی با امام راحل دیدار کردند و بیعت تاریخی ۱۹ بهمن‌ماه شکل گرفت.

وی افزود: بیعت از این جهت مهم بوده، در زمانی انجام شد که شاکله طاغوتی وجود داشت و هنوز پیروزی انقلاب اسلامی صورت نگرفته بود لذا ضربه محکمی بر پیکره طاغوت بود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند گفت: در نهایت روز ۲۲ بهمن ماه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و بعد از انقلاب لایحه منحل شدن ارتش صادر شد اما امام راحل با تیزهوشی و درایتی که داشتند دستور دادند که از این اقدام خودداری شود و در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ از تمام ساز و کار ارتش دعوت شد که در مقابل ایشان رژه بروند.

وی بیان کرد: وقتی گذشته را ورق می‌زنیم مشخص می‌شود که اقدامات خوبی در روزهای اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و سپس جنگ تحمیلی توسط مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

سرهنگ بلوریان افزود: رسانه‌های خارجی هم اوایل جنگ به دلیل موفقیت ارتش در دفاع هوایی از کشور به قدرت نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص نیروی هوایی بارها اعتراف کردند.

وی همچنین گفت: شهید “غفار رامین‌فر” اولین شهید نیروی هوایی ارتش در سال ۱۳۲۳ در روستای پهنایی از توابع شهرستان قاینات متولد شد و با شروع جنگ تحمیلی، فرماندهی واحد هوایی عمل‌کننده در غرب واقع در همدان را برعهده گرفت که سرانجام دوم مهر ۱۳۵۹ در ماموریت نابودی موانع و استحکامات رژیم بعثی در قلب عراق پس از سقوط هواپیما در جبهه جنوب، به فیض شهادت نایل آمد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند اظهار داشت: شهید رامین‌فر به عنوان فرد انقلابی، سرشت پاکی داشت که باید اندیشه و باور این شهید بزرگوار و سایر شهدا را ترویج کنیم و از آنان الگو بگیریم.