#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 رییس بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند گفت: در حال حاضر آمار بستری بیماران کرونایی به نسبت فروردین ماه امسال ۲ برابر و آمار بستری‌های بخش ویژه چهار تا پنج برابر شده است.

 دکتر علیرضا محمودی‌راد روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت این بیمارستان در مقابله با کرونا گفت: با توجه به مراعاتی که مردم در فروردین ماه داشتند و اعمال محدودیت‌های لازم، وضعیت بیماری کرونا در استان در شرایط قابل کنترل بود و بیمارستان هم در آرامش به سر می‌برد.

وی افزود: همچنین آمار بیماران بستری به سقف ۳۰ نفر و آی. سی. یو (بخش مراقبت ویژه) بیمارستان ولی عصر در بازه یک ماهه یک بیمار داشت اما متاسفانه با توجه به شرایط خاص و عدم رعایت‌هایی که اتفاق افتاده در یک ماه اخیر با افزایش آمار مبتلایان وضعیت بیرجند به قرمز رسیده و در حال حاضر آمار بستری‌ها به نسبت فروردین ماه ۲ برابر و آمار بستری‌های بخش ویژه چهار تا پنج برابر شده است.

رییس بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند از راه‌اندازی بخش آی. سی. یو جدید ویژه بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت: پیرو جلساتی که در قرارگاه کرونا دانشگاه داشتیم در صورت نیاز می‌توانیم بعضی از بخش‌ها را در بیمارستان ولی عصر (عج) جابه‌جا یا به بیمارستان‌های دیگر منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: لذا با توجه به افزایش آمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا و نیاز به بخش ویژه، با حمایت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان، در تلاشیم تا آخر هفته بتوانیم بخش آی. سی. یو جدید را با ۱۳ تخت راه‌اندازی کنیم.

محمودی‌راد افزود: از اسفند سال گذشته با شیوع بیماری کرونا و انتخاب بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) به عنوان بیمارستان مرجع کرونا در استان، عملیات تشخیصی و درمانی در این بیمارستان شروع شد و خوشبختانه در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، جزو ۲۰ دانشگاهی بودیم که آزمایشگاه ویروس شناسی را در بیمارستان ولی عصر راه‌اندازی کردیم.

اولین مورد بروز ویروس کرونا (کووید ۱۹) که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد، در خراسان جنوبی اوایل اسفند سال گذشته اعلام شد و موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این استان از اواخر فروردین تا اوایل خرداد امسال روند کاهشی نسبتا ثابت داشت ولی از اواسط خرداد امسال دوباره صعودی شده است.

براساس آخرین اعلام ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هیچ کدام از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت سفید (کم خطر) نیست و ۲ شهرستان استان در وضعیت زرد (خطر متوسط)، ۲ شهرستان وضعیت نارنجی (پرخطر) و هفت شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند.

اکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان در مناطق پرخطر و بسیار پرخطر از نظر شیوع کرونا زندگی می‌کنند و به دستور استاندار قرار است محدودیت‌های جدید پس از بررسی و تصویب نهایی در مناطق قرمز خراسان جنوبی اعمال شود.

حضور در تجمعات خانوادگی، دورهمی‌ها و برگزاری مراسم ختم و عروسی بیشترین سهم را در افزایش موارد مثبت کرونا طی یک ماه اخیر داشته است.