سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از اجرایی شدن ۷۰ پروژه عمرانی در شهرستان‌های مرزی استان در قالب تفاهم‌نامه‌های محرومیت‌زدایی خبر داد.

ناصر خوش خبر روز چهارشنبه در نشست بررسی اجرای تفاهم‌نامه‌های توسعه میان‌مدت شهرستان‌های مرزی استان افزود: از ابتدای اجرای این تفاهم‌نامه‌ها تاکنون بیش از ۷۰ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان وارد فاز عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: از مجموع این پروژه‌ها تاکنون ۲۰ پروژه تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی توجه به پیشرفت و آبادانی شهرستان‌های مرزی را از مهمترین اهداف استانداری در انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها عنوان کرد و گفت: ما باید کار را در حرکت جمعی و با همکاری نیروهای مؤمن و انقلابی، شتاب ببخشیم.

وی افزود: می‌توان با میدان دادن به گروه‌های جهادی به عنوان گروه‌های پیشگام، انقلابی و متخصص، الگوی جامع برای آبادانی و پیشرفت مناطق تعریف کرد.

خوش خبر با اشاره به لزوم تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌ها، بر استفاده از نیروهای بومی فعال و مشرف به مسائل تاکید کرد.

وی همت مضاعف و به‌کارگیری توان حداکثری با رویکرد جهادی را لازمه پیشرفت و آبادانی مناطق مورد هدف دانست و گفت: معین‌های اقتصادی شهرستان‌های مرزی با هدف آبادانی و پیشرفت به این طرح ورود کرده و به عنوان حامی و کمک‌کننده در کنار دولت قرار می‌گیرند تا روند خدمت‌رسانی به مردم تسریع شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: تمرکز اصلی این نهادها بر مسائلی همچون اشتغال، آموزش و آبادانی مناطق است.

در این نشست که با حضور مدیران نهادهای معین اقتصادی شهرستان‌های مرزی استان برگزار شد، ساختار اجرایی، ملی و محلی الگوی توسعه و پیشرفت، جایگاه و ماموریت‌های هر یک از ارکان آن تبیین و فرآیند اجرایی، مدل‌ها و اقتضائات تداوم فعالیت این نهادها و پروژه‌های مورد تفاهم در فاز یک، مورد بررسی قرار گرفت.

در چارچوب اجرای طرح محرومیت‌زدایی از شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه‌هایی بین استانداری و دستگاه‌های معین به منظور مشارکت در پروژه‌های عمرانی و زیربنایی همچنین اقتصادی و اشتغالزایی برای تسریع در روند توسعه شهرستان‌های مرزی منعقد شد.

براساس این طرح، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان معین شهرستان نهبندان، بنیاد علوی معین شهرستان درمیان، کمیته امداد امام خمینی (ره) معین بخش درح شهرستان سربیشه و بسیج سازندگی معین شهرستان زیرکوه تعیین شده‌اند.