#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در جهاد تبیین همه ما بویژه رسانه‌ها باید وظیفه خود را به نحو شایسته انجام دهیم و با رعایت امانت، صداقت و بدون هرگونه گرایش سیاسی، واقعیت‌های جامعه را بیان کنیم.

، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا مهدوی روز یکشنبه در نشست مجمع فعالان برتر رسانه‌ای خراسان جنوبی که با حضور مدیران رسانه‌های استان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: از رسانه‌ها انتظار داریم رسالت تبیینی خود را همانگونه که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پیام عاشورا را منتقل کردند به درستی انجام دهند که در طول تاریخ انقلاب نیز همین طور بوده است.

وی از اصحاب رسانه به عنوان سربازان گمنام یاد کرد و گفت: خبرنگاران با همه مشکلات و گرفتاریی‌هایی که دارند در فعالیت و عرصه رسانه‌ای جهادگونه پای کار هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: فعالیت جهادی که امروز جهادگران ما در عرصه های مختلف انجام می‌دهند رهبر معظم انقلاب نخستین فعالیت جهادی‌شان را در سال ۱۳۴۷ زلزله فردوس انجام دادند و در آن شرایط سخت و کمبود امکانات به مردم زلزله‌زده کمک‌رسانی کردند.

وی اظهار داشت: آنچه رسالت و وظیفه رسانه‌ها را سنگین می‌کند تبیین این خدمات جهادی و مقایسه آن با رژیم طاغوت است.

سردار مهدوی گفت: در زلزله سال ۴۷ فردوس، دولت وقت و طاغوت نه تنها به مردم کمک نکرد بلکه بعد از چند روز که کمک‌هایی به این مردم در حال انجام بود مانع ار خدمات‌رسانی شد اما رهبر معظم انقلاب که در آن زمان طلبه‌ای  ۲۹ ساله بودند بدون هیچ مسئولیتی با تعدادی از روحانیون و طلاب به کمک مردم زلزله‌زده جنوب خراسان آمدند.

وی با اشاره به مقایسه خدمت‌رسانی در حوادث طبیعی قبل و بعد از انقلاب افزود: امروز شاهدیم که ارائه خدمات به مردم در حوادثی از جمله زلزله و سیل چگونه انجام می‌شود بطوری در کمترین زمان ممکن، مسوولان کشوری و استانی برای رساندن خدمات به مردم حادثه‌دیده بسیج می‌شوند که این موارد باید توسط رسانه‌ها تبیین و به‌ویژه نسل جوان انتقال یابد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه رسانه‌ها حلقه واسط بین مردم و مسوولان بر رفع آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی هستند یادآور شد: در جهاد تبیین همه ما باید به درستی به وظیفه و رسالت خود عمل کنیم زیرا اگر مسائل درست بیان و انتقادها سازنده باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی بیان کرد: اجلاسیه ملی جهادگران حائز اهمیت زیادی است چراکه گروه‌های جهادی در سطح ملی و بین‌المللی فعال و فراگیر شده‌اند حتی در کشورهای یمن، فلسطین، لبنان و بازسازی عتبات فعالیت چشمگیری دارند.

سردار مهدوی برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس را یک افتخار برای استان خراسان جنوبی دانست و افزود: این اجلاسیه با پوشش رسانه‌ای مناسب در تاریخ ماندگار خواهد شد چراکه منشاء گروه‌های جهادی از خراسان جنوبی و فردوس با محوریت رهبر معظم انقلاب ثبت می‌شود.

فرماندار فردوس هم در این نشست گفت: اجلاسیه ملی جهادگران که ۱۳ شهریور ماه و  فردوس برگزار می‌شود در قالب رزمایش جهاد مقدس پیگیری شده و این روز باید در تاریخ به عنوان روز ملی اردوهای جهادی در تقویم ثبت شود.

مهدی روشن افزود: اجلاسیه ملی جهادگران دارای دوبال است یکی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و دیگری بسیج سازندگی کشور است.

وی یادآور شد: با رونمایی از کتاب خاطرات مقام معظم رهبری ابعاد رزمایش جهاد مقدس به خوبی روشن خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۴۷ رهبر معظم  انقلاب در قالب کار تشکیلاتی نیازسنجی های لازم را انجام و با کمک مردم با مدیریت قوی خدمت رسانی را انجام دادند.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان فردوس هم در این نشست با اشاره به آغاز برخی از برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران گفت: تاکنون ۷۲ گروه جهادی استانی، شهرستانی و کشوری با ۹۶۰ نفرروز به فعالیت جهادی پرداختند.

سرهنگ پاسدار محمد فاطمی‌نسب با بیان اینکه باید در مقابل کار رسانه‌ای دشمن یک جبهه باید تشکیل داد افزود: حضور مقام معظم رهبری برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده  فردوس در سال ۱۳۴۷ در زمانی که هیچ مسوولیتی نداشتند بسیار ارزشمند است.

وی اظهار داشت: قبل از اجلاسیه شاهد حضور گروه‌های جهادی مهمان و بومی در شهرستان فردوس هستیم و در روزهای آینده شاهد حضور گروه جهادی پزشکی در شهرستان خواهیم بود.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان فردوس گفت: رونمایی از کتاب خاطرات رهبری در زلزله سال ۴۷ فردوس و حضور ۶۰۰ نخبه جهادی از سراسر کشور و ۲ هزار و ۵۰۰ مهمان از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه است.

فاطمی نسب از افتتاح نمایشگاه اقتصاد به توان مردم با ۸۰ غرفه در شهرستان فردوس خبر داد و یادآور شد: برپایی نمایشگاه عکس در قالب روایت جهاد مقدس و تجلیل از هشت گوه جهادی برتر در برنامه‌های اجلاسیه لحاظ شده است.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی هم در این جلسه بر پوشش رسانه‌ای قوی اجلاسیه ملی جهادگران که ۱۳ شهریور ماه در فردوس برگزار می شود تاکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم نیازمند همکاری منسجم و همت همگانی رسانه‌های استان هستیم.

سجاد رضایی با اشاره به اینکه هر یک از رسانه‌ها اعم از سایت‌های اینترنتی، نشریات و روزنامه‌ها و حتی صدا و سیما دارای مخاطب خاص خود هستند افزود: مجمع فعالان رسانه‌ای استان تلاش می‌کند یک جبهه واحد و متحد از تمام رسانه‌های استان داشته باشد تا بتواند با یک برنامه‌ریزی منسجم، رویدادها، مناسبت‌ها را بخوبی انعکاس دهد و حتی با تهاجمات رسانه ای دشمن مقابله کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مجمع فعالان برتر رسانه‌ای استان گفت: هم‌افزایی و هماهنگی، همکاری و ارتباط های مستمر کمک می‌کند بتوانیم در یک جبهه واحد در عرصه های مختلف فعالیت‌های رسانه‌ای را در سطح استان پیش ببریم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور