#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند گفت: مراجعه زود هنگام افراد مبتلا به کرونا می تواند شانس اثرپذیری درمان را بیشتر کند.

ضیایی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند  با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در کشور و خراسان جنوبی گفت: تفاوت‌های این نوع از کرونا با سایر انواع آن، سرایت پذیری بیشتر آن و مرگ و میر بالاتر آن است.

او افزود: این نوع از ویروس جوانان را بیشتر درگیر می‌کند و علائم خود را زودتر بروز می‌دهد و به این دلیل باید زودتر به پزشک مراجعه شود.

ضیایی تصریح کرد: از جمله دلایل کم بودن تعداد موارد کرونای انگلیسی در استان، مراجعه زودهنگام بیماران به بیمارستان و تحت درمان قرار گرفتن آنان است که این امر می تواند بسیار موثر باشد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند عنوان کرد: در حال حاضر انتقال بیماری بیشتر از طریق ارتباط افراد با یکدیگر انجام می‌شود و انتقال ویروس از طریق سطوح کمتر اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: برای ابتلای شخص به کرونا می‌بایست هزار ویروس وارد بدن او شود و دلیل کم بودن میزان انتقال ویروس از طریق سطوح، تعداد کم ویروس روی آن ها است.

ضیایی با تأکید بر این که استفاده از دو ماسک برای پیشگیری از کرونا تا ۸۵ درصد از انتقال این بیماری جلوگیری می‌کند، گفت: استفاده از ماسک پارچه‌ای برای ثابت کردن ماسک‌های سه لایه روی صورت، راهکار خوبی جهت کاهش سرایت است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند اظهار کرد: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند نباید برای درمان از داروی آسپرین استفاده کنند و در صورتی باید این کار انجام شود که فرد قبلا این دارو را با تجویز پزشک مصرف کرده باشد.