مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تیم‌های امدادی و عملیاتی مدیریت بحران استان در پی اخطاریه هواشناسی تا روز سه‌شنبه پنجم فروردین در آماده باش کامل هستند.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز یکشنبه افزود: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به استان و صدور اخطاریه هواشناسی از روز گذشته ۹۳ تیم امدادی و عملیاتی شامل نیروهای راهداری، تکنسین‌های اورژانس، پلیس راه، آتش‌نشانی و هلال احمر در استان به حالت آماده باش درآمدند.

وی گفت: بارندگی‌های فصل بهار ماهیت رگباری دارد و در بازه زمانی کوتاه حجم بارش زیاد است بنابراین مردم از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: بارندگی‌های خوبی پس از مدتی وقفه از امروز در بسیاری از شهرهای استان آغاز شده که تا سه‌شنبه ادامه دارد و خوشبختانه بارش‌ها تاکنون خسارتی نداشته است.

وی افزود: مردم در این مدت از قرار گرفتن در بستر و حریم رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها و چرای دام پرهیز کنند همچنین کشاورزان، دامداران، عشایر و گلخانه داران تدابیر لازم را برای کاهش خسارات احتمالی انجام دهند.

میرجلیلی بیان کرد: در حال حاضر بارندگی در فتح آباد فردوس به ۱۶ میلیمتر رسیده و در کریمو سرایان از ۱۶ میلیمتر گذشته و در درمیان هم شاهد بارندگی‌های خوبی هستیم.

وی گفت: همچنین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش محسوس دما را داریم و مردم به ویژه کشاروزان و دامداران بیشتر مراقب باشند و تدابیر لازم را در برابر سرمازدگی محصولات و یخبندان شبانه به کار گیرند.