پیشتازی ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی در کشور، حاصل کمک‌های مردم متدین و ولایتمدار خراسان جنوبی به این حوزه است.

، استاندار  در دیدار رئیس و اعضای ستاد عتبات عالیات استان با اشاره به همت بانوان

یشتازی ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی در کشور، حاصل کمک‌های مردم متدین استان در بافت فرش و هدیه نمودن آن به عتبات عالیات، گفت: این اقدام شایسته اگر چه در مناطق دیگر هم وجود دارد، اما با توجه به حجم محرومیت‌های موجود در استان، در کشور کم نظیر است.

آقای قناعت به تأمین سنگفرش‌های عتبات عالیات توسط مردم اشاره کرد و افزود: این که مردم بخشی از محصولات کشاورزی خود نظیر زرشک، زعفران و عناب را نیز به این امر خیر اختصاص می‌دهند، بسیار قابل تقدیر است.

وی گفت: پیرو درخواست ستاد عتبات عالیات در خصوص رفع مشکل زمین بازار خودرو، این مهم امروز در ستاد برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید که عیدی ما به این ستاد است.

به گفته وی  از ایده‌های جدید ستاد عتبات عالیات استان در ایجاد درآمد جدید و پایدار مثل بازار خودرو حمایت می‌شود.

وی افزود: در اولین فرصت برای تکمیل زائرسرا در شورای برنامه ریزی و توسعه، شورای اداری یا در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، درخصوص اختصاص کمک خاص و ویژه به این مهم تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار، زائرسرای استان در مشهد الرضا (ع) را فرصتی مغتنم و ارزشمند دانست و گفت: با وجود این که برخی از مردم بسیار متدین استان هنوز نتوانسته اند به مشهد مقدس مشرف شوند، ما می‌توانیم با تکمیل زائرسرا، زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را رایگان یا با نازل‌ترین قیمت پذیرایی کنیم.

آقای قناعت افزود: از تکمیل این پروژه که کاری دینی، فرهنگی و انقلابی است حتماً و به صورت ویژه و خاص حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: ستاد عتبات عالیات، طرح خشت‌های آسمانی را نیز در شورای اداری استان مطرح کند تا هر شخص به هر میزان که مایل است به این امر خداپسندانه کمک کند.

به گفته وی به منظور جمع آوری این کمک‌ها رابطی توسط استانداری تعیین خواهد شد.

استاندار گفت: علاوه بر کمک‌های دولتی به پروژه زائرسرا، مردم هم همچون همیشه باید پای کار باشند و به این امر خداپسندانه کمک کند.