?معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت:توجه به نظام مسائل استان باید در اولویت طرح ها و ایده ها باشد.
؛ اشرفی با بیان این مطلب در دومین جلسه شورای رویداد سراسری تخصصی جهادگران علم و فناوری بر مبنای اقتصاد دانش بنیان، خاطرنشان کرد: این موضوع باید در داوری طرح های رویداد سراسری تخصصی جهادگران علم و فناوری بر مبنای اقتصاد دانش بنیان نیز مدنظر باشد .
?وی تصریح کرد: اقدامات بسیج علمی در قالب برگزاری (رویداد سراسری تخصصی جهادگران علم و فناوری بر مبنای اقتصاد دانش بنیان) ،طرح تانا (پارک علم و فناوری) و سایر طرح های مرتبط در بنیاد ملی نخبگان و… باید در فضایی هم افزا صورت گیرد. .
?به گفته وی؛ برای برگزاری موفق این رویداد باید مکانیزمی تعریف شود تا برمبنای آن کمیته های مربوطه شکل بگیرند و بر اساس آن نقش ها و نیازمندی های کمیته ها به طور کامل مشخص و اجرایی گردد.
?معاون استاندار ادامه داد: یکی از کارهای شاخص استان تصویب قرارگاه حمایت و تسهیلگری از تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوده است.
?به گفته وی؛ تعدادی از کارگروه های استان نظیر شورای برنامه ریزی و توسعه ،کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تنظیم بازار از جایگاه قانونی برخوردارند و دستوراتشان ضمانت اجرایی دارد
?اشرفی افزود:مجوز قرارگاه حمایت و تسهیلگری از تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین در شورای برنامه ریزی توسعه استان اخذ شده لذا تصمیمات حمایتی دستگاه های اجرایی از فعالیت های دانش بنیان مورد تأیید دستگاه های نظارتی نیز می باشد.
?وی با تأکید بر اصل دقت در کیفیت طرح ها، افزود:طرح های انتخابی برتر باید عملیاتی و دارای توجیه اقتصادی باشد تا سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری به آن طرح ورود کنند.
?اشرفی در پایان افزود: نقش ما باید هماهنگ کننده و تسهیل گر باشد، البته می توان از طریق استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای برگزاری این رویداد در قالب طرح های پژوهشی اعتبار لازم را اختصاص داد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور