استاندار خراسان جنوبی گفت: با فعال شدن دوباره کارخانه شمش چدن خوسف ۲۶۰ نیروی تعدیل شده به محل کار خود برگشتند.

حمید ملانوری در بازدید از کارخانه شمش چدن خوسف اظهار داشت: این واحد تولیدی به دلایلی تعطیل شده بود و تعداد قابل توجهی از نیروی کارگری مجموعه تعدیل گشته و بیکار شده بودند.
وی ادامه داد: طی یک سال گذشته پیگیری‌هایی صورت گرفت تا مشکلات کارخانه مرتفع شود و سرمایه‌گذار چینی برگردد و این واحد دوباره فعال شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: با ارائه راهکارهای لازم، حدود یک هفته است که این واحد به چرخه تولید برگشته و شروع به فعالیت مجدد کرده است.

وی با اشاره به برنامه سرمایه‌گذار برای اجرای طرح توسعه این کارخانه، اظهار داشت: واحد تولید فولاد این کارخانه با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

ملانوری در ادامه برای رفع موانع موجود در مسیر تأمین آب، برق و اینترنت مجموعه قول مساعد داد.

استاندار خراسان جنوبی به صورت سرزده از کارخانه تولید شمش چدن خوسف بازدید کرد و این بازدید با هدف بررسی شرایط موجود و تحقق مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان صورت گرفت.

این کارخانه برای پاره‌ای مشکلات غیرفعال شده بود که با مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، به چرخه تولید برگشت و کارگران تعدیل شده نیز، دعوت به کار شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه و فرماندار شهرستان خوسف در این بازدید حضور داشتند.