مدیر موسسه روایت سیره شهدا گفت: شجاع و نترس بودن، امیدواری و مجاهدت خستگی ناپذیر از شاخصه‌های تفکر و اندیشه امام راحل است که باید سرلوحه همه ما قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری دوشنبه شب در آیین سی امین سالگرد گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه جماران بیرجند گفت: در این گرامیداشت زندگی امام راحل را از سه منظر شخصیت و تأثیرگذاری، اندیشه و یادگاری‌های آن حضرت بررسی خواهیم کرد و براساس آیه ۶۹ سوره نساء امام راحل و امثال آن بزرگوار در رسته اولیا الهی قرار می‌گیرند.

وی گفت: امام خمینی به من و شما نشان داد که می‌توان تا مرزهای عصمت و طهارت رفت و به سعادتمندی رسید و رسیدن به این مرحله افسانه نیست و شدنی است، امام راحل نه تنها خودش به این سعادتمندی رسید بلکه الگوی ۲۳۶ هزار شهید برای رسیدن به این جایگاه شد.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته خدمات بی نظیری در تمام ابعاد ارائه کرده است افزود: امتیاز اندیشه و انقلاب امام راحل تنها به خدمات عمرانی نیست و ابعاد عرفانی و سعادتمندی این اندیشه و تفکر حائز اهمیت است.

وی گفت: امام راحل آمد و کار پیغمبری کرد و به من و شما گفت علاوه بر گفتن مرگ بر شاه بیرونی، بر شاه نفسانی خود نیز باید مرگ بگوییم و علت اصلی اینکه امروز کسانی در حد معاون و مدیرکل کارهای خلاف انجام می‌دهند این است که تنها به شاه بیرون مرگ گفته اند و به شاه درونی خود مرگ نگفته اند.

وی اظهار داشت: براساس بیانات امام خمینی (ره) اگر کسی می‌خواهد از سیم‌های خاردار دشمن عبور کند اول باید از سیم‌های خاردار نفس خود عبور کند.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: هر کس که به شیطان درونی و بیرونی خود نه بگوید و به خداوند متعال تمسک بجوید به سعادتمندی می‌رسد و ۳۶ هزار نفر از سعادتمندان و تربیت شدگان مکتب امام خمینی (ره) دانش آموزان بودند.

وی با تاکید براینکه هنر امام راحل این بود که راه و باند پرواز انسان‌ها را باز کرد افزود: جوانان ما نگویند که خوش به حال شهدا که رفتند و مبارزه با نفس تنها اختصاص به جهاد نظامی ندارد و بر اساس احادیث پیامبر گرامی اسلام مبارزه با نفس جهاد اکبر است.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا عنوان کرد: امام راحل نشان داد حتی زمانی که ایادی آمریکا در کشورمان عیاشی می‌کنند می‌توان باند سعادتمندی به سوی خداوند متعال را باز کرد و هزاران جوان را آماده پرواز کرد.

وی گفت: امام راحل آمد و در مسیر انبیا و اولیا مسیر آدم شدن را به همه نشان داد، متأسفانه برخی در انقلاب اسلامی هستند ولی راه آدم شدن را نمی‌روند اما برخی افراد همانند شیخ زکزاکی در خارج از مرزها مسیر هدایت را به هزاران نفر نشان می‌دهد.

وی گفت: امام خمینی (ره) هزاران مجاهد فی سبیل الله تربیت کرد که برخی شهید و برخی جانباز شدند و برخی امروز جهادگر هستند، در سیل اخیر هزاران نفر به مناطق سیل زده کشور شتافتند که این جهادگران تربیت یافتگان مکتب امام راحل هستند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه امروز مردم بعد از ۳۰ سال گرامیداشت و یادبود برای امام راحل برگزار می‌کنند افزود: زنده نگه داشتن یاد امام راحل نشان از قدردانی این ملت فهیم است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد این شخصیت الهی را تحریف کند، گفت: براساس آیه ۳۶ سوره نمل انبیا آمده اند که بگویند بنده خدا و طاغوت گریز باشیم.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: عده‌ای در گوشه و کنار نباید بگویند که امام راحل اهل مذاکره بود بلکه ایشان طاغوت گریز و معجزه قرن بود.

وی گفت: امام راحل مسیر سعادتمندی را به همگان نشان داد و امروز در ایران، بحرین، فلسطین، یمن و لبنان هزاران جوان مرید امام را داریم.

وی تاکید کرد: به زودی انقلاب اسلامی را در سرزمین حجاز شاهد خواهیم بود و اضمحلال رژیم سعودی را خواهیم دید و پرچم انقلاب در سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آمد.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: نترس بودن مهمترین ویژگی شخصیتی امام راحل بود که در زمان دستگیری توسط رژیم پهلوی، ایشان هیچ ترسی نداشتند و امروز هر مسئولی که از جار و جنجال دشمن و سختی مشکلات بترسد بداند که در خط امام نیست.

وی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که مؤمنان نترسند و من رعب و وحشت شما را در دل دشمن می‌اندازم و شما را بر گروه کثیر پیروز می‌کنم.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: روزی صدام به عنوان نماینده اسرائیل خرمشهر را اشغال کرد و گفت آماده ایم که بمانیم و رژیم صهیونیستی بیش از ۲ هزار کیلومتر با ما فاصله داشت اما امروز مالک اشترهای ما در بیخ گوش سنگر معاویه‌های زمان هستند و یک یاحسین دیگر برای نابودی دشمن بیشتر نیاز نیست.

حجت الاسلام ماندگاری اضافه کرد: ما از سختی، مشکلات و تحریم‌های دشمن نمی‌ترسیم چرا که همراه هر سختی یک آسانی است، برخی افراد تلاش می‌کنند با گرانی به مردم فشار بیاورند ولی بدانند مردم هرگز میدان را خالی نمی‌کنند و همیشه در صحنه هستند.

وی گفت: دومین ویژگی اندیشه و تفکر امام امیدواری است و روزی که تنها بود، روزی که به ترکیه و نوفل لوشاتو تبعید شده بود و در هشت سال دفاع مقدس همواره به مسیر انقلاب امیدوار بود و در آخر با قلبی مطمئن به سوی معبودش رفت.

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: امروز دشمنان به دنبال کاشتن بذر ناامیدی در جوانان، مسئولان و مردم ما هستند که باید در این خصوص هوشیار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در فرهنگ ما نباید تنبلی و راحت طلبی باشد گفت: زمانی که مسئولان ما تنبل و راحت طلب شدند باید فاتحه انقلاب را بخوانیم، تعداد کمی از مسئولان ما راحت طلب هستند که باید خودشان را اصلاح کنند و یقیناً مسئولی که در خانه یکهزار متری زندگی می‌کند مشکلات مردم را درک نمی‌کند.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: مجاهدت خستگی ناپذیر سومین ویژگی تفکر و اندیشه امام بود که تا پایان عمر ایشان ادامه داشت و امروز ما نیز باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان مجاهدت اقتصادی برای برون رفت از مشکلات الگوی عملی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: امام راحل همانند پیامبر گرامی اسلام یادگارهایی برای ما به یادگار گذاشت که باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود: براساس حدیث ثقلین پیامبر اسلامی ۲ یادگار قرآن و اهل بیت (ع) را برای مسلمانان به یادگار گذاشت که جدایی این دو مشکلاتی را برای امت اسلام ایجاد کرد و اگر در جمهوری اسلامی ایران به یادگارهای امام راحل که در راستای یادگاری‌های انبیا است، عمل شود هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

حجت الاسلام ماندگاری ولایت فقیه، تفکر بسیجی و توسل به ائمه اطهار (ع) را از جمله یادگارهای امام خمینی (ره) ذکر کرد و افزود: برخی قدر ولایت فقیه را نمی‌دانند در حالی که ولایت فقیه ستون خیمه انقلاب است.

وی عنوان کرد: ولایت فقیه یادگار امام راحل است و نباید بگذاریم کسی ولایت فقیه را تضعیف بکند هر کس جلوی ولایت فقیه بایستد ما جلوی همه دنیایش می‌ایستیم، مسئولان بدانند که منهای ولایت فقیه، برای مردم ما ارزش ندارند ولی اگر همراه ولایت باشند تاج سر آنان هستند.

مدرس حوزه و دانشگاه محور ارزش گذاری مسئولان را پیروی از ولایت فقیه دانست و اضافه کرد: ولایت فقیه استمرار ولایت انبیا است و امروز هزاران سایت و کانال مجازی به دنبال هستند که ولایت فقیه را تخریب کنند که باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه خون شهدا ریخته شد تا ولایت فقیه پایدار بماند گفت: تفکر بسیج یادگار دیگر امام خمینی (ره) بود و مردم ما در سیل اخیر تفکر بسیجی را به خوبی به نمایش گذاشتند و باید نهادهای برگرفته از تفکر بسیج احیا شود.

وی گفت: تفکر بسیجی یعنی همه با هم پیرو رهبری و در مسیر ولایت انبیا باشیم و این تفکر جز شهادت به موضوع دیگری فکر نمی‌کند.

حجت الاسلام ماندگاری اظهار داشت: توسل به ائمه معصومین سومین یادگار امام است و بدانیم هرچه تلاش کنیم ولی وصل به اهل بیت (ع) نباشیم راه به جایی نخواهیم برد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله