برگزاری کارگروه بررسی مشکلات رسانه های استان

چهارمین جلسه کارگروه بررسی مشکلات رسانه‌های استان در دفتر سیاسی استانداری برگزار شد. مدیرکل سیاسی استانداری با اشاره به مصوبات قبلی کارگروه اظهار داشت: پیرو دستور استاندار محترم، تور گردشگری معدن به همت خانه مطبوعات و با همکاری اداره کل صمت به خوبی برگزار شد و ان شاءالله گزارش‌های منتشر شده در رسانه ها توسط خانه مطبوعات ارائه خواهد شد.

سید مهدی موسوی افزود: این تور بازخورد خوبی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت و به زودی دومین تور رسانه ای با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تدوین سند توسعه رسانه های استان گفت: نگاه استاندار محترم این است که همه ادارات و نهادها برای کوتاه‌مدت و بلندمدت نقشه راه و برنامه مدون داشته و سند چشم انداز طراحی کنند، بنابراین لازم است اداره کل ارشاد استان نسبت به تدوین سند جامع توسعه رسانه های استان اقدام نماید.

نبی زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز از تهیه منشور اخلاقی رسانه و خبرنگاران استان خبر داد و افزود: طرح جشنواره ملی مطبوعات نیز که با امضای استاندار محترم برای وزیر ارشاد ارسال شده، به معاونت مطبوعاتی وزارتخانه ارجاع شده و منتظر پاسخ هستیم؛ این جشنواره با محوریت مرحوم پروفسور معتمدنژاد پیش بینی شده و امیدواریم مورد موافقت وزارتخانه قرار گیرد.

آرامجو سرپرست روابط عمومی استانداری نیز از تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی ها و برگزاری انتخابات هیئت رئیسه آن خبر داد و افزود: کمیته های مختلفی زیرمجموعه این شورا فعالیت خواهند کرد که کمیته فضای مجازی و ارتباطات رسانه‌ای یکی از این کمیته هاست؛ شورای هماهنگی بستری خواهد بود برای انسجام بیشتر میان روابط عمومی ها و رسانه های استان.

سالاری مدیرعامل خانه مطبوعات استان نیز از توجه ویژه استانداری به مشکلات خبرنگاران و رسانه ها قدردانی کرد و افزود: ۱۵ تبلت ارزان قیمت برای خبرنگاران تهیه شده که در پرداخت هزینه آن با مضیقه مالی مواجه هستیم. وی با اشاره به برگزاری تور گردشگری معدن گفت: گزارش ظرفیت های معادن استان در رسانه های مختلف استانی، کشوری و فضای مجازی منتشر شده و در نوبت چاپ روزنامه های کیهان، اطلاعات و مجله هواپیمایی هما قرار دارد.

همچنین در این جلسه مصوب شد اداره کل ارشاد استان مبلغ ۶ میلیون تومان به عنوان مساعدت برای تهیه تبلت خبرنگاران پیش بینی و مابقی هزینه توسط خانه مطبوعات و خبرنگاران پرداخت شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله