#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته موردی از ویروس دلتا پلاس هندی در خراسان جنوبی گزارش نشده اما وضعیت استان شکننده است.

غلامرضا شریف زاده  افزود: متاسفانه استان‌های همجوار سیستان بلوچستان، کرمان و یزد درگیر ویروس دلتا پلاس هندی شده‌اند که این مهم وضعیت استان را شکننده می‌کند.

وی از مردم خواست به هیچ عنوان به این شهرستان‌ها سفر نکنند و گفت: اکنون شهرستان نهبندان و سربیشه با تغییر رنگ به ترتیب به وضعیت قرمز و نارنجی در آمده‌اند که طبق گزارش‌ها موراد سرپایی و بستری شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و درمیان افزایشی است.

وی تصریح کرد: طبق آخرین گزارش‌ها شهرستان نهبندان قرمز، شهرستان‌های بیرجند، قاین، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌ها حالت زرد دارند.

شریف زاده در ادامه با بیان اینکه روند بیماری در سایر شهرستان‌ها ثابت است افزود: بیمارستان‌های استان روند عادی دارند و برای بستری مشکلی نداریم.

خراسان جنوبی در اردیبهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد و با وجود کاهش موارد سرپایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا اما وضعیت این استان همچنان شکننده است.

براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های جدید از ۲۱ فروردین امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و متناسب با رنگ‌بندی شهرستان‌ها ادامه دارد.

همچنین خراسان جنوبی یکی از استان‌های شرقی است که به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد و در معرض خطر ورود ویروس جهش یافته است از این رو پیرو دستور رییس جمهوری، وزیر بهداشت و استاندار خراسان جنوبی مراقبت‌ها در مرزهای استان تشدید شده است.