۴۱ دستگاه ماینر از یک واحد مرغداری در قالب مانور‌های سراسری کشف دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمز ارز در استان کشف شد.

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن تشکر از همکاری سربازان گمنام کشف ۴۱ دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز در استان خراسان جنوبی امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه استان و همکاری فرماندهی انتظامی استان گفت:  تعداد ۴۱ دستگاه ماینر از یک واحد مرغداری کشف و ضبط شد.
دادگر توان دستگاه‌های کشف شده را ۸۲ کیلووات عنوان کرد و افزود: مصرف برق دستگاه‌های فوق معادل مصرف برق حدود ۱۴۰ خانوار است.
وی گفت: با احتساب موارد فوق ، تاکنون تعداد ۳۸۷ مورد ماینر غیر مجاز در استان کشف شده که مجموع قدرت آن‌ها نزدیک به ۸۶۰ کیلووات است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن تشکر از همراهی و همکاری دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و فرماندهی انتظامی استان گفت: موارد کشف شده صورتجلسه و برای مراحل قانونی تحویل مقامات محترم قضایی شد.
دادگر افزود: محدودیت‌های تولید برق ناشی از کمبود آب در نیروگاه‌های برق آبی موجبات دغدغه برای تامین برق پایدار مشترکان، مراکز درمانی، مراکز برگزاری کنکور  را فراهم کرده و سوء استفاده از انشعابات برق برای استخراج غیرمجاز رمز ارز، تخلف بود که باعث ایجاد نوسان و افت ولتاژ در شبکه و بروز خسارت و مشکلات به ویژه برای مشترکان همجوار می شود.
وی گفت: از تمامی هم استانی‌های گرامی تقاضا می کنیم تا در صورت مشاهده و یا اطلاع از استقرار دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز (ماینر) با شماره ۶- ۳۲۴۰۰۵۸۵ -۰۵۶ تماس تا با حفظ محرمانگی از پاداش تا سقف ۲۰ میلیون تومان بهره‌مند شوند