?با حضور سرپرست استانداری خراسان جنوبی از طرح واگذاری زمین برای شروع عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور رونمایی شد.
در بیست و نهمین هفته پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، از طرح واگذاری زمین برای شروع عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور به صورت پایلوت در خراسان جنوبی رونمایی شد.
?این مراسم با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در خراسان جنوبی و ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور همراه بود.
?در این مراسم، طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن در قالب طرح‌های اقدام ملی مسکن و مسکن مهر در استان‌های مختلف کشور افتتاح شد.
?افتتاح ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در هشت استان، افتتاح ۴۰ هزار و ۱۸۰ واحد مسکن مهر در پردیس، واگذاری زمین برای ساخت ۱۳۵ هزار واحد به صورت گروهی به واجدین شرایط در قالب طرح اقدام ملی مسکن، معرفی ۲۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد به واجدین شرایط در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ۳۱ استان کشور، شروع عملیات اجرایی ساخت ۱۵۷ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم ‌نامه‌ها و طرح اقدام ملی مسکن از جمله طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی است که با سرمایه‌گذاری ۲۴۶ هزار میلیارد تومانی اشتغالزایی برای یک و نیم میلیون نفر را به همراه خواهد داشت.
?شایان ذکر است: در این مراسم که به صورت پایلوت در بیرجند و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران استان برگزار شد، نبیان معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن گزارشی از وضعیت اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در کشور و استان خراسان جنوبی ارائه نمود و در پایان نیز به صورت نمادین قراردادهای واگذاری زمین به تعدادی از متقاضیان اعطاء شد.