رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سال اخیر بیشترین فشار بر بخش تولید بود و مشکل اکثر واحدهای تولیدی استان بحث وثیقه بانکی برای دریافت تسهیلات است.

داوود شهرکی روز دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی افزود: مجموعه صنعت استان به دلیل چالش‌هایی که در چند سال اخیر به ویژه پارسال بخاطر نوسانات ارزی و مواد اولیه پیش آمد با مشکلاتی از قبیل سرمایه در گردش، مالیات، بیمه، دستگاه‌های خدمات رسان و از این قبیل مواجه است.

وی با بیان اینکه خانواده صنعت، مصرف کننده عمده برق، آب و گاز استان هستند اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد نیاز و مصرف خدمات دستگاه‌های کلان استان توسط بخش صنعت انجام می‌شود لذا مدارای با این بخش به معنای تداوم تولید و درآمد برای دستگاه‌های خدمات رسان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر منابع و تسهیلات طرح‌های تولیدی نباشد نمی‌توان امیدوار بود منابع بانکی در استان به خوبی شکل بگیرد و بانک‌ها نمی‌توانند در سایر حوزه‌ها تسهیلات پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: واحدهای تولیدی بایستی مدیریت استراتژیک و اقتضائی در تولید داشته باشند تا با کاهش موانع، به تولید بالا و بدون مشکل دست یابیم.

شهرکی یادآور شد: برای رفع موانع تولید تاکنون ۱۸ جلسه کارشناسی و تخصصی به تناسب شرایط و حوزه‌های مختلف مرتبط با واحدهای تولیدی در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: نگاه ما این است که به شکل تخصصی جلساتی برای رفع موانع تولید با حضور استاندار و مسئولان ذیربط برگزار کنیم و آنچه در تصمیمات استان منجر به نتیجه نشود را بتوان در سطح بالاتر پیگیری کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: اینکه استاندار در سفرهای شهرستانی تمامی بخش‌ها از جمله صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، مناطق محروم و روستایی و سایر را مدنظر قرار داده بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: اکنون صنعت قطعات فلزی استان به عنوان یک برند شناخته شده و واحدهای خوبی در این زمینه فعال است که در سطح کشور و سایر استان‌ها نیاز به معرفی ندارد.

شهرکی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ واحد صنایع فلزی و فولادی در سطح استان فعال است که کمترین واحد تعطیل را در این صنایع داریم.

وی اضافه کرد: بازار خوبی در خصوص صنایع فلزی استان در سایر استان‌ها شکل گرفته است که نتیجه آن استمرار تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: امروز برای ۶ واحد تولید فلزی استان بیش از ۱۵ مصوبه از جمله تقسیط بیمه، مالیات و بررسی‌های مجدد، پرداخت تسهیلات، تقسیط بدهی، ارزیابی مجدد واحدهای تولیدی و سایر تعیین شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله