#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: سپاه پاسداران برای ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرده که نیاز است برای این منظور زمینی به مساحت ۱۱ هکتار را تامین کند.

 سردار محمد زهرایی در کارگروه بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: یک کاری خوبی را سپاه پاسداران در استان دنبال می‌کند که آنهم احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی برای خراسان جنوبی است که هزینه ساخت آن را سپاه به صورت کامل تقبل می‌کند اما در زمینه تامین زمین مشکل داریم.

وی با بیان اینکه باید زمین اجرای این طرح در استان تامین شود و حیف است که این طرح در صورتی که هزینه ساخت آن را سپاه پاسداران به صورت کامل تامین می‌کند، مفغول بماند، اضافه کرد: نیاز است در این زمینه کارگروه ویژه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شود در یک بازه کوتاهی زمین مورد نیاز پیش‌بینی شود تا استارت طرح کلید بخورد.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه رزمایش جهادگران فاطمی همزمان سالروز بسیج سازندگی با هماهنگی دولت در سراسر آغاز شده است، اضافه کرد: رییس جمهور در هفته جاری همزمان با سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری، در رزمایش جهادگران این استان شرکت خواهد کرد.

وی بیان کرد: رزمایش جهادگران فاطمی در خراسان جنوبی برنامه مرکزی آن فردا آغاز خواهد شد و در برخی استان‌ها برگزار شده و در برخی استان‌ها هم تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

رییس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: سال گذشته در خراسان جنوبی در راستای حمایت از جهادگران ردیف اعتباری دیده شده که درخواست ما این است که حمایت از اردوی‌های جهادی در برنامه سال جاری استان هم دیده شود.

سردار زهرایی از راه‌اندازی ۱۶۵ قرارگاه عملیات جهادی در سطح کشور در سال جاری خبرداد و گفت: برای تجهیز هر قرارگاه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را معاون اول رییس جمهوری پذیرفته‌ است و هزینه نفر روز یعنی رفت و آمد و خوراک آن را مجموعه بسیج تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی این قرارگاه‌ها در خراسان جنوبی نیاز است که زمینی در اختیار بسیج سازندگی قرار گیرد تا نسبت به راه‌اندازی آن اقدام شود، یکی از مزایای راه‌اندازی این قرارگاه این است که شما در حوادث مختلف یک بازوی توانمند و انقلابی و پای کار برای مدیریت حوادث خواهید داشت.

سردار زهرایی با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ هم گفت: سال گذشته از محل این تبصره به مجموعه بسیج سازندگی پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته اما در سال جاری تخصیص این تسهیلات به استان‌ها واگذار شد و مقرر شده که در کارگروه بسیج سازندگی در استان‌ها بنابر به دستور استانداران یا به صورت درصدی و یا عملکردی برای بسیج تسهیلات در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: نیاز است این موضوع و سهم بسیج استان در جلسه امروز تعیین تکلیف شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در قانون بودجه سال جاری برای اولین بار احداث ۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی با محوریت احداث توسط بسیج سازندگی به مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: سقف تسهیلات برای اجرای هر پنل خورشیدی ۱۲۰ میلیون تومان است و تسهیلات آن هم چهار درصد است.

سردار زهرایی افزود: بالاترین تعداد پنل خورشیدی با ۲ هزار و ۹۰۰ پنل با توجه به ظرفیت خراسان جنوبی به این استان اختصاص داده‌ایم، تا الان در کشور به این حجم پنل خورشیدی کار نشده و اجرای این طرح نیازمند همت جهادی است.

وی از فرماندران و دهیاران خراسان جنوبی خواست نسبت به شناسایی افراد متقاضی اقدام و به بسیج سازندگی معرفی کنند، همچنین امکان نصب تجمیعی این پنل‌ها و آموزش‌ها نیروها نیز وجود دارد.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ به بسیج سازندگی اجازه داده شده که از هزینه‌های مالیات قابل قبول کارخانه‌ها و شرکت‌ها برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استفاده کند، عنوان کرد: نیاز است که جلسات توجهی با متولیان دراستان برگزار شود و آورده خوبی برای استان خواهد داشت.

وی اظهار داشت: برای آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستای کشور با دولت و وزیر نیرو انعقاد قرارداد بسته شده است که در حال حاضر اجرای پروژه‌ها رو روال افتاده است، در طرح جهاد بسیج سازندگی باید آبرسانی به روستاهای در طول مسیر هم اجرایی شود و روستاهای نیازمند که در طول مسیر نیست در مرحله بعدی طرح خواهد آمد.

رییس سازمان بسیج سازندگی به اجرای طرح از آبخیز تا جالیز در سطح کشور اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۴ در نظر گرفته شده و برای اجرای این طرح کارگروه ملی راه‌اندازی شده که مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، مسوول این کارگروه است که سهم استان را ویژه خواهد دید.

سردار زهرایی ادامه داد: در حال حاضر مرمت ۸۹۰ قنات خراسان جنوبی با همکاری بسیج در حال انجام است.

وی اظهار داشت: محرومیت‌زدایی در ۳۵۰ محله آسیب‌پذیر در طرح ۲ و سه ساله و ۶۰ محله در سال جاری را در دستورکار داریم که برای هر محله با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تضمین شده اختصاص یافته است که درخواست من است که در خراسان جنوبی  یک تیم کننده برای این منظور به تهران معرفی شود.

سردار زهرایی بیان کرد: نیاز است که یک نمایشگاه دائم و برندسازی محصولات کشاورزی استان را داشته باشیم که موضوع باید در این جلسه مصوبه شود.

وی عنوان کرد: از محل اعتبارات متوازن‌سازی استان ما آمادگی همکاری و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی استان را داریم.