مردم مومن و روزه دار استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز قدس ۹۸ بار دیگر حضوری حماسی را در حمایت از مقاومت و ایستادگی مقابل استکبار و صهیونیسم به نمایش گذاشتند.

 ۱۰:۳۰ صبح از میدان شهدا آغاز شد، این در حالی بود که افراد مختلف از پیر و جوان، زن و مرد، مردم و مسئولان پیش از شروع رسمی راهپیمایی در این مکان گردهم آمده بودند تا صدای واحد و کوبنده در انزجار از ظلم و ستم به مظلومان و مستضعفان را به گوش جهانیان برسانند.

راهپیمایی روز قدس در مسیرهای میدان ابوذر، خیابان ارتش، بلوار پاسداران تا مسجد امام حسین (ع) ادامه یافت.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه که امروز به خراسان جنوبی سفر کرده است نیز به جمع راهپیمایان در بیرجند پیوست.

قشرهای مختلف مردم مومن و روزه دار در صفوف یکپارچه در حالی که نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی پیشاپیش آنها حضور داشتند، با حضوری پرشکوه و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس، طنین حمایت از قدس شریف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین را سر دادند.

راهپیمایان روز قدس با سر دادن شعارهای انقلابی همچنین سیاست های استکبار جهانی در راس آنها آمریکا و صهیونیسم جهانی را محکوم و بر ضرورت وحدت و هوشیاری بیش از پیش مسلمانان در مقابل توطئه ها و هجمه های دشمنان تاکید کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در ۱۱ شهرستان و ۳۰ نقطه استان مرزی خراسان جنوبی برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه در جمع راهپیمایان روز قدس در مسجد امام حسین (ع) بیرجند سخنرانی کرد.

۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز «قدس» از مسلمانان جهان خواست تا ضمن اعلام همبستگی با آرمان فلسطین، حمایت خود از حقوق قانونی فلسطینیان را به نمایش بگذارند.

پس از نامگذاری روز قدس از سوی امام راحل، این آیین هر سال با حضور میلیون ها انسان آزاده در سراسر جهان و در حمایت از حقوق مسلم ملت فلسطین و مخالفت با ظلم و تجاوزگری برگزار می شود.

امسال برگزاری روز جهانی قدس با خبر برگزاری نشست اقتصادی منامه به عنوان گام اول معامله قرن همراه شد؛ اتفاقی که بدون شک اهمیت راهپیمایی روز قدس و اعلام مخالفت جهانی با این طرح آمریکایی را مضاعف کرده است

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله