همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس، ۱۳۳ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان قاینات با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی افتتاح شد.

 کارگاه اقتصاد مقاومتی چیپس میوه و بسته‌بندی و فرآوری محصولات زرشک و عناب روز چهارشنبه به نمایندگی از ۱۳۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی در شهر قاین با حضور سردار محمد زهرایی به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این پروژه‌ها و اعتبار ۳۵ میلیارد ریال برای ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال پایدار ایجاد شد.

همچنین قنات روستای نوغاب پسکوه قاینات به نمایندگی از روستاهای شندان عرب، ویج، و نوغاب پسکوه با حجم کار ۳۵۰ متر مربع و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان امروز به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان بسیج سازندگی امروز بدو ورود به شهرستان قاینات با حضور در گلزار شهدای گمنام آرین‌شهر ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در مراسم غبارروبی مزار شهدا شرکت کرد.

سردار زهرایی از کارگاه‌های فعال صندوق قرض‌الحسنه آرین‌شهر بازدید کرد و درخصوص اعطای مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای شروع به‌کار مجتمع کارگاهی و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد برای اشتغالزایی این صندوق قول مساعد داد.

بازدید از گروه جهادی تخصصی اصناف در روستای نوغاب، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج، بازدید از کارگاه‌های اشتغال صندوق‌های قرض‌الحسنه و حضور در همایش رزمندگان دوران دفاع مقدس در روستای کرغند از دیگر برنامه‌های رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرستان قاینات است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.