استاندار خراسان جنوبی گفت: در همین چند ماه حدود سه برابر کل اعتبارات دولتی استان در سال گذشته را از طریق تفاهم‌نامه‌های ستاد توسعه خاوران، سرمایه جذب کرده‌ایم.

حمید ملانوری  در نشست شورای اداری شهرستان سرایان افزود: چون اعتقاد دارم که ستاد، کاری بنیادین برای توسعه استان است، پای آن ایستاده‌ام و اهداف و برنامه‌هایش را با جدیت دنبال می‌کنم.

وی گفت: ستاد توسعه خاوران یک اقدام ابتکاری بر پایه برنامه‌ریزی‌های محلی است که همه منابع و ظرفیت‌ها را دور هم جمع می‌کند تا انرژی‌های خفته استان را بیدار کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه نخبگان و ایده‌پردازان در ستاد توسعه خاوران اظهار داشت: کل اعتبارات پژوهشسراهای استان در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود اما با توجه به اهمیت موضوع و صرفا به جهت ترغیب جوانان و نوجوانان به ایده‌پردازی، این اعتبار در سال جاری به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: در راستای برنامه‌های ستاد توسعه خاوران روز گذشته و طی تفاهم‌نامه‌ای یک سرمایه‌گذار متعهد شد مبلغ ۲ میلیارد تومان را در قالب مسوولیت اجتماعی خود در استان هزینه کند.

ملانوری گفت: وقتی کمتر کسی می‌داند که تریبون جایگاه مجلس شورای اسلامی و سازمان ملل، گرانیت سبز استان ماست این نشان‌دهنده کوتاهی ما در معرفی ظرفیت‌ها و مزیت‌های خراسان‌ جنوبی است.

وی که دور دوم سفرهای شهرستانی خود را روز گذشته از فردوس آغاز کرد و سپس به سرایان رفت، اظهار داشت: بدو ورود به استان اعلام کردم که مدیر نشسته نمی‌خواهم بلکه مدیر باید بین مردم و در صحنه باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: سفرها به این جهت انجام می‌شود که مدیریت را بومی و محلی و در صحنه می‌دانم.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده درخصوص مصوبات سفر اول به شهرستان سرایان افزود: طبق این گزارش، جز ۲ مورد از پروژه‌ها که نیاز به پیگیری دارد، بقیه محقق شده است.

ملانوری تاکید کرد: رصد مصوبات و پیگیری آنها در راستای اصرار ما بر برنامه‌محور بودن است و مردم باید طعم خدماتی که ارائه می‌کنیم را بچشند.

وی گفت: مسوول انقلابی، لحظات را درک می‌کند و متعهد به انجام وظیفه است.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: مدیر نظام باید بداند دشمن در هر برهه از زمان در قالبی خاص وارد می‌شود و در شرایط فعلی، تیری به ما شلیک نخواهد کرد بلکه با هدف گرفتن ارزش‌ها، تعصب و باور ما را نسبت به نظام کمرنگ می‌کند.

وی بر برنامه‌محور بودن مدیران تاکید کرد و افزود: مدیر باید با برنامه‌ریزی درست، خلق منابع کند و برای مثال اگر درآمد امسال شما در سرایان به عنوان پایتخت بنتونیت ایران از این کانی بی‌نظیر پنج میلیون تومان است و سال آینده به ۱۵ میلیون می‌رسد، می‌توانیم بگوییم شرایط را مدیریت کرده و با برنامه پیش رفته‌اید.

ملانوری به دیگر ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که عایدات مردم از این ظرفیت‌ها افزایش یابد و این محصولات برای ما ارزش افزوده داشته باشند.

وی تاکید کرد که فعال سازی منابع و ذخایر استان نیاز به برنامه و مدیریت دارد.

استاندار خراسان جنوبی قاطع بودن را از ویژگی‌های مهم مدیران برشمرد و اظهار داشت: توقع ما از فرمانداران، شهرداران، اعضای شورای شهر و همه مدیران این است که اگر فکر می‌کنند برنامه‌ای که دارند به توسعه می‌انجامد و نتیجه مطلوبی به همراه دارد، قاطعانه پای کار خود بایستند و از آن دفاع کنند.

وی گفت: به عنوان نماینده عالی دولت و همکار شما تاکید، توصیه و توقع دارم، وظیفه‌شناسی و تعهد را در سرلوحه کارها قرار دهید و مدیران استان باید وظیفه‌شناس، موقعیت‌شناس، دشمن‌شناس، وقت‌شناس، برنامه‌محور و قاطع باشند.

ملانوری همچنین به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: همه باید سعی کنیم انتخابات در عین سلامت و امنیت برگزار شود و مدیران به عنوان تریبون‌داران و رسانه نظام باید، اهمیت انتخابات را به دیگران القا کنند.

وی با تاکید بر اینکه دیواره‌های نظام قوی است تصریح کرد: با مشارکت حداکثری و حضور مردم در انتخابات ضمن حفظ آبرو و عزت نظام به اقتدار بیشتر آن کمک می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی روز گذشته (چهارشنبه) در آغاز دومین دور از سفرهای شهرستانی خود با استقبال امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان وارد فردوس شد و بدو ورود به این شهرستان به مقام شامخ شهدای شهر باغستان ادای احترام کرد.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی کتابخانه عمومی شهر باغستان شهرستان فردوس به بهره‌برداری رسید.

حضور در شورای اداری و نیز نشست کاری با فرماندار، بخشداران و معاونین فرمانداری از دیگر برنامه‌های استاندار در این سفر یک روزه بود و ملانوری سپس وارد شهرستان سرایان شد و عملیات اجرایی یکصد واحد مسکونی ویژه اقشار کم‌درآمد در این شهرستان آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی بدو ورود به شهرستان سرایان با حضور در منزل شهید غلامرضا فتاحی، با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کرد.

وی در این سفرها مصوبات اولین سفر خود به شهرستان‌ها را پیگیری می‌کند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سرایان در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.