مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۱ فروردین امسال بیش از ۳۵۴ هزار و ۶۰۰ نفر به زیارت بقاع متبرکه استان مشرف شدند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور  ادامه داد: در این مدت ۶۷ هزار و ۹۱۹ نفر نیز در محل‌های اقامتی این اماکن مقدس اسکان یافتند.

وی گفت: نوروز امسال ۷۶۱ زائرسرا و مهمانسرا و ۹۶ بقعه خراسان جنوبی آماده میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به تقارن عید نوروز با حلول ماه رمضان و برنامه‌ریزی سازمان اوقاف و امورخیریه در اماکن زیارتی اظهار داشت: بیشتر برنامه‌های اعلام شده در طرح آرامش بهاری با رویکرد فرهنگی است.

وی ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ۳۰ محفل بقاع متبرکه، برپایی ۱۰ محفل انس با قرآن با حضور قاریان خارج و داخل استان، سه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس را از برنامه‌های استان در ماه رمضان برشمرد.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور گفت: از ۲۸ اسفند ماه تعداد ۳۲ مُبلغ بومی و غیربومی در بقاع متبرکه استان مستقر شده‌اند و تا پایان ماه رمضان حضور خواهند داشت.

وی افزود: ویژه برنامه «خدیجه، مادر امت» نیز همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه (س) طبق روال هر سال در ۱۸ بقعه متبرکه استان با حضور قاریان برجسته و مداحان اهل بیت برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هدف از اجرای این برنامه را الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی بزرگ اسلام برشمرد که با هماهنگی نهادهای فرهنگی و هیات‌های مذهبی برگزار شد.

وی گفت: امروز نیز مراسم سوگواری و عزاداری سالروز وفات حضرت خدیجه (س) در بقاع شاخص استان در حال برگزاری است.

استان خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه دارد که از این تعداد ۶۰ مکان مقدس متعلق به امامزادگان (ع) است.