چهارمین دوره کارگاه آموزش مربیان و مدرسان جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار می شود.

این کارگاه آموزشی، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی رویدادهای جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، مروجان کتابخوانی، معرفی پایتخت کتاب ایران و جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان برپا می شود.

این کارگاه آموزشی ٢٢ و ٢٣ خردادماه سالجاری با حضور خدیجه حدادیان و معصومه حاجی نصرالله در محل نگارخانه این اداره کل با حضور بیش از ۴۵ نفر از مربیان و مدرسان استان باشگاه های کتاب خوانی به منظور نحوه یاری رساندن به کودکان و نوجوانان برای حضور در جام باشگاههای کتابخوانی برگزار می شود.

بنابراین گزارش؛این طرح همه رده سنی کودک و نوجوان از پیش دبستانی تا مقطع متوسطه را دربرمی‌گیرد و در کارگاه آموزش تربیت مربی، اصول و مبانی صحیح ترویج فرهنگ مطالعه برای مربیان داوطلب و علاقه مند آموزش داده شد. هر باشگاه کتابخوانی شامل ۱۲ عضو است که با اجرای آن، کودکان و نوجوانان در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به صورت فعال مشارکت خواهند داشت و در پایان، اعضای باشگاه‌ها در بخش‌های نامه به نویسنده،فیلم موبایلی و کتاب برگزیده باشگاه مسابقه می‌دهند.

لازم یه ذکر است؛مدرسان این دوره، مباحثی را پیرامون شیوه نامه اجرایی جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان و راهکارهای راه اندازی،چگونگی تاثیرات فردی و اجتماعی کتاب خوانی، ایجاد انگیزه در مخاطبان، بهره مندی از فن آوری نوین جهت ترویج کتاب خوانی و روش های مستند سازی و اطلاع رسانی به دیگر آحاد جامعه را طی دو روز آموزش خواهند داد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله