#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا تا اوایل هفته آینده هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی  گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی با تقویت شیو فشاری در منطقه از امروز تا اوایل هفته آینده شاهد وزش باد شدید در اغلب نقاط استان خواهیم بود.

سمیه لطفی ادامه داد: وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود و در مرز شرقی و برخی نقاط نیمه جنوبی استان وقوع طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی گفت: به لحاظ دمایی در ۲۴ ساعت آینده روند کاهش نسبی دمای هوا ادامه دارد اما از فردا تا اواسط هفته آینده به‌تدریج روند افزایشی دما پیش‌بینی می‌شود و هوا گرمتر خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان به ۱۸ و ۳۴ درجه سانتیگراد رسید افزود: در این مدت قاین، سربیشه و بیرجند با کمینه ۱۸ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بودند.

خودداری از تردد غیرضروری درون استان و جاده‌ای به استان‌های همجوار، پرهیز از فعالیت در فضای باز به‌ویژه افراد گروه‌های حساس، سالمندان، کودکان و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای قبلی و تنفسی دارند، توجه به استحکام سازه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی همچنین پوشش گلخانه‌ها و مراقبت از کندوهای زنبور عسل از توصیه‌های هواشناسی در این وضعیت جوی است.