#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: آمبولانس‌هایی با تجهیزات مناسب برای انتقال بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است که به طور مرتب شستشو و ضدعفونی می‌شوند.

سید محمدرضا حسینی، امروز شنبه ۱۷ اسفند در جمع خبرنگاران با قدردانی از همراهی مردم و رسانه‌ها با پرسنل خدوم نظام سلامت گفت:  توجه جامعه و رسانه‌ها، باعث دلگرمی این قشر زحمت کش می‌شود.

وی اشاره به افزایش تماس‌های روزانه مردمی پیرامون داشتن علائم تنفسی و شک به کرونا، افزود: اگر بیمارصرفاً، تب و سرفه با حال عمومی خوب دارد بهترین توصیه این است که بیمار در منزل بماند و به استراحت کرده و از مایعات گرم استفاده کند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در صورتی که بیمار دارای تنگی نفس باشد و جزو گروه‌های آسیب پذیر با سابقه بیماری مزمن است، باید به مراکز درمانی انتقال یابد.

حسینی با توصیه به اینکه مردم صرفاً به دلیل نیاز به مشاوره درباره کرونا ویروس با ۱۱۵ تماس نگیرند تا خدمات رسانی این حوزه دچار مشکل نشود، گفت: بهتر است که همشهریان با شماره‌های ۱۹۰و ۴۰۳۰ که پاسخگوی سوالات مردمی درباره کرونا هستند در تماس باشند.

وی با بیان اینکه تلاش همکارانم بر این است تا بتوانیم بهترین خدمات ایمن را با اطمینان کامل به شهروندان ارائه دهیم، افزود: پرسنل مجموعه اورژانس نیز با توجه به شرایط موجود با استفاده از تجهیزات کاملا یک بار مصرف و ضدعفونی شده شامل( گان و لباس مناسب) بر بالین بیمارحاضر می‌شوند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی یادآور شد: تمامی استاندارهای لازم برای کمترین مواجهه مردم و پرسنل ۱۱۵ با این ویروس مد نظر قرار گرفته است تا مردم نسبت به رعایت اصول ایمنی اطمینان خاطر داشته باشند.