سامانه بارشی اخیر با بارندگیهای خوب و سراسر خیر و برکتش، میانگین بارشهای استان در یک شبانه روز را نسبت به میانگین بلند مدت به دو برابر افزایش داد و رکورد تازه ای به ثبت رساند.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهیهای جوی شکستن رکورد بارشها در خراسان جنوبیهواشناسی استان گفت: بارشهای ۴۸ ساعت گذشته در مناطق مختلف استان،  میانگین بارشها نسبت به نرمال بلند مدت در طول یک شبانه روز را از ۱۵.۵ به ۳۰ درصد افزایش داد.

آقای نخعی با بیان اینکه از آغاز سال آبی جاری(مهر) تا کنون حدود ۱۲۸ میلیمتر باران در استان باریده است افزود:  براساس آمار اعلام شده مرکز ملی خشکسالی، میانگین بارشها دیروز در تمام شهرستانهای استان به بیش از نرمال بلندمدت رسید و این درحالیست که در آمار دو روز قبل (یکشنبه)، دو شهرستان نهبندان و درمیان به ترتیب  ۵ و ۴ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت داشتند .

وی با بیان اینکه در آمار اخیر شهرستان قائن با ۲۳۸ میلیمتر باران بیشترین بارش استان را به خود اختصاص داده است گفت: این شهرستان پارسال به طور میانگین ۶۹ میلیمتر و در بلند مدت حدود ۱۶۴ میلیمتر بارندگی داشت که بارشهای امسال این شهرستان نسبت به میانگین بلندمدت آن حدود ۴۶ درصد افزایش دارد.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهیهای جوی هواشناسی استان با بیان اینکه پس از قاین، شهرستان زیرکوه با ۲۰۸ میلیمتر و فردوس با ۱۸۲ میلیمتر بیشترین بارشهای سال آبی جاری را به نام خود ثبت کرده اند.

نخعی بابیان اینکه شهرستان بیرجند هم از ابتدای سال آبی تاکنون بیشترین رشد بارشی در میان شهرستانهای استان رانسبت به سال گذشته داشته است، گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۱۷۴ میلیمتر باران در بیرجند ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ برابر و در مقایسه با میانگین بلند مدت بیش از ۲۶ درصد افزایش داشته دارد.

آقای نخعی افزود: بارشها از ابتدای سال آبی تاکنون در استان بیش از ۴ برابر در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله