#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با هفتم محرم با هدف گرامیداشت یاد حضرت علی‌اصغر (ع) طفل شیرخوار شهید کربلا در ۲۴ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی  افزود: همایش شیرخوارگان حسینی در مرکز استان روز جمعه هفتم محرم، ساعت ۱۰ صبح در امامزادگان باقریه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این همایش بیش از ۲۵۰ لباس و سربند شیرخوار حسینی به صورت رایگان قبل از مراسم بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: در هر کدام از شهرستان‌های استان یک امامزاده یا بقعه متبرکه به عنوان شاخص برگزارکننده این مراسم تعیین شده است.

وی تصریح کرد: قرائت قرآن، مداحی، روضه، سخنرانی، گهواره‌گردانی و نذرنامه خوانی از مهمترین برنامه‌های این همایش در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در این آیین که بیشتر آنها را بانوان تشکیل می‌دهند با در دست گرفتن کودکان شیرخوار خود و پوشاندن لباس‌های همانند در غم مظلومیت سید و سرور سالار شهیدان به سوگواری می‌پردازند.

وی عنوان کرد: به تصویر کشیدن حادثه جانسوز کربلا، بیان اهداف قیام عاشورا، تقویت نهضت عاشورایی، بیعت مادران و اعلام آمادگی برای تربیت سربازان امام زمان (عج) از جمله اهداف برگزاری این آیین است که همه ساله در سراسر کشور و حتی برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و ابلاغیه دستورالعمل‌های بهداشتی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در تمامی مراسم‌ها و جلسات فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک توسط شرکت‌کنندگان الزامی است.

وی افزود: تقاضا داریم افرادی که بیمار بوده یا علائمی شبیه سرماخوردگی و بیماری دارند از حضور در جلسات پرهیز کرده و مراسم را از شبکه‌های مجازی یا صدا و سیما دنبال کنند.