#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: از ۲۰ هزار واحد مسکونی محرومان که قرار است با مشارکت بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در سطح ملی احداث شود ۵۰۰ واحد بود که با رایزنی‌هایی که صورت گرفت این سهمیه به ۱۱۸۹ واحد افزایش یافت.

قاسم تنها،  در نشست خبری با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: یکی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بحث مقام سازی مسکن روستایی است که طی یکسال گذشته ۲ هزار و ۱۹۰ واحد مسکن در روستاهای استان احداث شده است.

وی افزود: شاخص استان در بحث مقاوم سازی خانه‌های روستایی از ۵۲.۶ درصد به ۵۳.۸ درصد ارتقا یافت.

تنها به ابلاغ سه هزار و ۸۶۲ فقره تسهیلات مسکن روستایی به استان اشاره کرد و افزود: تاکنون سه هزار و ۵۲۰ مورد به بانک های عامل معرفی و ۲ هزار و ۶۰۴ مورد نیز انعقاد قرارداد شده است.

وی ادامه‌ داد: تاکنون ۲ هزار و ۲۶۳ واحد فندانسیون اجرا، یک هزار و ۶۷۳ واحد به اسکلت و سقف رسیده و ۹۵۲ مورد پایان کار دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی به وضعیت احداث مسکن محرومان اشاره و گفت: سهمیه استان از ۲۰ هزار واحد مسکونی که بناست با مشارکت بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در سطح ملی احداث شود ۵۰۰ واحد بود که با رایزنی‌هایی که صورت گرفت این سهمیه به یک هزار و ۱۸۹ واحد افزایش یافت.

وی افزود: در این طرح تاکنون ۸۱۱ واحد اجرای فونداسیون و ۶۵۲ مورد اسکلت و دیوارچینی، ۴۶۲ مورد اجرای سقف و ۳۷۷ مورد سفت کاری آن به اتمام رسیده است.

تنها با بیان اینکه در خراسان جنوبی با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۱۱۰ روستای زیر۲۰ خانوار تهیه طرح هادی آنان انجام شده است، عنوان کرد: در همین راستا ۹۰ طرح نیز با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بازنگری شده‌ است.

وی ادامه داد: در این مدت اجرای طرح هادی ۱۴۱ روستای نیمه تمام و جدید با اعتبار ۵۶ میلیارد و ۳۸ میلیون تومان اجرا شده یا در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: در مورد بهسازی بافت‌های با ارزش و روستاهای هدف گردشگری در سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای روستاهای چنشت و نایبند تخصیص یافته است.

تنها با بیان اینکه ۲۲۷ هکتار زمین در یکسال گذشته تامین شد و ۶۲۳ قطعه زمین به خانوارها برای احداث مسکن واگذار شده است، عنوان کرد: همچنین در این مدت چهار هزار و ۸۳ جلد سند صادر شده که ۲ هزار و ۹۲۴ جلد سند روستایی و یک هزار و ۱۵۹ جلد سند شهری است.

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن که در دولت سیزدهم اجرایی شد، ۳۲ هزار و ۷۱۸ نفر ثبت‌نام کردند که ۱۶ هزار و ۱۶۹ مورد تایید نهایی شدند و هفت هزار و ۳۶۷ متقاضی افتتاح حساب داشته اند و چهار هزار و ۷۷۳ مورد مبلغ اولیه(۴۰ میلیون) واریز کردند؛  در هفته دولت آسفالت ۱۱۳ روستا با متراژ ۳۳۰ هزار مترمربع و هزینه کرد ۸۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور