معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اصلاح نقاط حادثه‌خیز را از اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت: آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز باعث کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود.

 محمد فرهادی  در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان ضمن تسلیت درگذشت خبرنگار فارس و خاورستان در حادثه اخیر محور قاین – بیرجند افزود: پلیس باید تصادفات چند روز گذشته استان را به طور دقیق آسیب‌شناسی کند تا درخصوص تعیین نقاط حادثه‌خیز، اصلاحیه‌های مورد نظر صورت گیرد.

وی به گزارش پلیس درخصوص کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی دو شهرستان نهبندان و قاینات اشاره کرد و گفت: با افزایش مسیرهای دوبانده در استان، بالطبع آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش می‌یابد، با این وجود مردم باید در بزرگراه‌ها نیز  قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این مهم در کنار اقدامات فنی نیازمند کار فرهنگی گسترده است.

وی با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی مثبت بین دستگاه‌های فرهنگی گفت: صدا و سیما، آموزش و پرورش، دفتر فنی و دفتر امور شهری استانداری باید در کنار هم نسبت به فرهنگ‌سازی در افراد جامعه از دوران کودکی اقدام کنند تا شاهد کاهش خسارات و تصادفات جاده‌ای باشیم.

فرهادی با اشاره به لزوم تجمیع یگان‌های امدادی و تامین زیرساخت‌های آن اعلام کرد: طی ۱۰ روز آینده، موضوع جانمایی احداث یگان‌ها به ویژه در مسیر کویری طبس انجام شود تا پلیس، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها در کنار هم بتوانند به خدمت‌رسانی به مردم بپردازند.

وی گفت: با توجه به پهناور بودن استان و پراکندگی جاده‌های مواصلاتی، لزوم تجمیع یگان‌های امدادی اجتناب ناپذیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: تلاش می‌شود از امسال این مهم در اعتبارات استان لحاظ شود.

وی به تفاوت تردد خودروها در داخل و خارج شهر اشاره کرد و گفت: پلیس باید با خودروهایی که شاخص‌های فنی تردد جاده‌ای را رعایت نمی‌کنند، برخورد کند.

فرهادی اظهار داشت: خودروهایی که اقدام به حمل مسافر بین شهری می‌کنند، باید مجهز به سامانه “سپهتن” بوده و از تابعیت شرکت تعاونی برخوردار باشند.

وی درخصوص ارائه راهکارهای جلوگیری از ورود احشام به جاده نیز به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ماموریت داد با حضور مسوولان جهاد کشاورزی، اداره کل امور عشایر و پلیس راه جلسه‌ای با این موضوع تشکیل دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست کارگروه عمران و تاسیسات شورای پدافند غیرعامل استان هم گفت: تمهیدات لازم در راستای تامین برق اضطراری در پروژه‌های مختلف باید صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه مکان‌یابی ایستگاه راه آهن بیرجند قبلا صورت گرفته و شورای پدافند غیرعامل کشور ایراداتی را بر طرح وارد دانسته است لذا موارد مدنظر به مشاور راه و شهرسازی اعلام شد.

فرهادی گفت: مشاور راه و شهرسازی باید براساس مطالعات صورت گرفته قبلی، پاسخ لازم به ایرادات مدنظر شورای پدافند غیرعامل کشور را در مدت دو هفته تهیه کرده و برای طرح و بررسی به شورای پدافند استان ارائه کند.

وی با اشاره به آمادگی پیمانکار برای اجرای طرح تصریح کرد: موارد به محض ابلاغ توسط پیمانکار به سرعت اجرا می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه تمهیدات لازم درخصوص تامین برق اضطراری در پروژه‌های مختلف نظیر چاه‌های آب شرب و نانوایی‌ها صورت گرفته، تکلیف دستگاه‌ها در این مبحث مشخص شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها مکلفند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.