مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲۷۵پایگاه غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان در تابستان سال جاری پیش بینی شده است.

 موسوی نژادگفت: برای غنی‌سازی دانش آموزان دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی، ایجاد ۲۷۵ پایگاه با ۴۰ رشته هنری، ورزشی، علمی و معارف پیش بینی شده که در تابستان امسال، فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نشست ستاد غنی سازی اوقات فراغت استان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۳۰ دانش آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی در رشته‌های مختلف ثبت نام کرده بودند که پیش بینی می‌شود، امسال این میزان از حیث تعداد پایگاه و دانش آموز ۳ درصد رشد داشته باشد.

موسوی نژاد با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت در توانمندسازی جوانان و نوجوانان نقش مؤثر و تعیین کننده‌ای دارد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی و هدایت اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان را راهبردی برای اعتلای فرهنگ کار و تلاش جهادی، مهارت آفرینی، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی و تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف تشکیل کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت به شمار می‌رود.

وی ادامه‌داد: فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و هنری، ورزشی و مهارت‌آفرینی مهم‌ترین موضوعات کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: در خلال فعالیت‌های اوقات فراغت بی شک استعدادیابی نیز در بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد که این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور