برگزیدگان اولین جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین ویژه دانش‌آموزان و با موضوع نماز در خراسان جنوبی معرفی و تجلیل شدند.

 آیین اختتامیه این جشنواره  با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان در بیرجند برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این آیین گفت: جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین با موضوع نماز به همت گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره و موسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج، ویژه دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی همراه با جوایز نقدی برگزار شد.

علی فرخنده افزود: هدف از این جشنواره حمایت مادی و معنوی از تولیدکنندگان آثار هنری – سینمایی است که به تعمیق و گسترش اهمیت نماز اول وقت و ابعاد معنوی نماز پرداخته‌اند.

وی گفت: تولیدات با موضوع نماز در ۲ قالب مستند و داستانی که با استفاده از تلفن همراه ضبط و تدوین شده در این جشنواره پذیرفته شد و جامعه هدف نیز دانش‌آموزان بوده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اهمیت نماز اول وقت، ابعاد معنوی نماز، نماز در شرایط سخت، اهمیت نماز در مدرسه، حضور در نماز جمعه، نماز جماعت در خانه به همراه خانواده، اهمیت نماز اول وقت در کسب و کار، نماز در مسافرت و حضور دانش‌آموزان با خانواده در مساجد از محورهای جشنواره لیمو شیرین است.

وی از ارسال ۱۰۴ اثر توسط دانش‌آموزان به اولین جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین خبر داد و افزود: امروز از ۳۶ دانش‌آموز صاحبان آثار برگزیده این جشنواره تجلیل می‌شود و در سال‌های آتی این جشنواره در قالب‌های دیگر فیلم کوتاه نیز برگزار خواهد شد.

فرخنده عنوان کرد: تقویت حوزه دانش‌آموزی و مشارکت بیشتر آنان در حوزه قرآنی از برنامه‌های دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه قرآنی از مهمترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در استان نیز همین برنامه دنبال می‌شود و امید است ثمرات آن در سنوات آینده به خوبی ملموس باشد.

جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی برگزار شد و در پوستر جشنواره این کلام آیت الله بهجت آمده است که “نماز اول وقت مانند لیمو شیرین است هرچه از اول وقت دورتر شود، تلخ‌تر می‌شود”.