معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی اظهار کرد: فروش عمده مرغ گرم در واحدهای صنفی مواد پروتئینی، سوپرمارکت و فروشگاه‌های موادغذایی ممنوع است.

علی تهوری،  به رسانه‌های گروهی گفت: مراکز عرضه مستقیم و واحدهای صنفی مواد پروتئینی، سوپرمارکت و فروشگاههای مواد غذایی که از کشتارگاه‌ها مرغ گرم کشتار روز را تحویل و عرضه می‌کنند مجاز به فروش عمده مرغ گرم نیستند.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه مرغ تحویلی به واحدهای عرضه کننده مرغ برای تامین نیاز مردم است، افزود: واحدهای صنفی مجاز به فروش به سایر شبکه‌ها نیستند و در صورت مشاهده، فرد صنفی متخلف به اتهام عرضه خارج از شبکه به تعزیرات معرفی می‌شود.

وی گفت: براین اساس، روز گذشته و با اعلام یکی از شهروندان به ستاد خبری ۱۲۴ و با پیگیری و هماهنگی‌های صورت‌گرفته، بازرسان سازمان موفق به شناسایی و توقیف خودروی حمل ۲۰۰ کیلو گرم مرغ گوشت گرم شدند.

تهوری با بیان اینکه مرغ گرم در حال حمل با همکاری نیروهای انتظامی در بازار روز بین مردم توزیع شد، افزود: پرونده متخلف به ارزش ۴۰ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی از مردم استان خواست در صورت فروش مرغ در حجم عمده مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت اعلام کنند تا با متخلفان برخورد شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین روز گذشته خودروی حمل ۲۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ گرم در بیرجند به علت عرضه مرغ خارج از شبکه توقیف شد.

وی ادامه داد: با اعلام یکی از شهروندان به ستاد خبری ۱۲۴ و با پیگیری‌های صورت‌گرفته، بازرسان این سازمان خودروی حامل ۲۰۰ کیلوگرم مرغ گوشت گرم را در بیرجند که خارج از شبکه اقدام به توزیع کرده بود، شناسایی و توقیف کردند.

تهوری یادآور شد: پس از توقیف خودرو،  مرغ گرم در حال حمل با همکاری نیروهای انتظامی  در بازار روز بین مردم توزیع شد که در این رابطه پرونده متخلف به ارزش ۴۰ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.