محمدرحیم شهریاری، امروز یکم تیرماه، در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات هلال احمر در سال جاری بیان کرد: هلال احمر استان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵۰۸ مورد حادثه امدادرسانی داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان ۲۷۲ مورد حوادث جاده‌ای، ۳۴ مورد خدمات حضوری، دو مورد خدمات مناسبتی، سه مورد دریایی- ساحلی، دو مورد ریزش آوار، ۱۱۴ مورد سیل و آبگرفتگی، ۵۹ مورد شهری، زلزله ۳مورد، آتش سوزی جنگل و مراتع یک مورد و ۱۷ مورد کوهستان بوده است.

شهریاری با بیان اینکه در این حوادث به ۵۴۶۳ آسیب دیده خدمات رسان، انجام شده است، اظهار کرد: ۱۳۸۳ بسته غذایی توسط نیروهای هلال احمر توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به عملیات امداد هوایی بیان کرد: ۱۲ پرواز امدادی در سال جاری داشته‌ایم که طی آن به پنج حادثه دیده امدادرسانی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۷۸۵ تیم عملیاتی هلال احمر به حوادث سال جاری اعزام شده است، اظهار کرد: ۲۲۳۷ نیروی عملیاتی هلال احمر در این حوادث امدادرسانی داشته‌اند.

شهریاری با بیان اینکه برای امدادرسانی به این حوادث ۴۰۹ آمبولانس اعزام شده است، تصریح کرد: همچنین نیروهای هلال احمر طی سال جاری چهار مورد عملیات اطفا حریق داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری نیروهای هلال احمر ۷۱ مورد عملیات رهاسازی انجام داده‌اند، افزود: میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای، از اطلاع به جمعیت هلال احمر تا حضور در صحنه، ۱۳ دقیقه و سه ثانیه بوده است.

شهریاری یادآور شد: همچنین میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای، از آغاز تا پایان عملیات، یک ساعت و هفت دقیقه بوده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله