– معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از کشف ۶۶ هزار و ۱۰۰ عدد دستکش، ۶ هزار و ۱۹۰ عدد انواع ماسک و ۳۶ بطری یک لیتری ماده ضد عفونی از ۲ انبار در این استان خبر داد.

علی تهوری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امروز با همکاری سازمان اطلاعات سپاه خراسان جنوبی در یک اقدام مشترک ۲ انبار (مربوط به یک فرد) کشف و طبق ضوابط قانونی بازرسی از این انبارها انجام شد.

وی اظهار داشت: در بازرسی از این انبارها ۶۶ هزار و ۱۰۰ عدد دستکش، ۶ هزار و ۱۹۰ عدد انواع ماسک و ۳۶ بطری یک لیتری ماده ضد عفونی، کشف و ضبط شد که برای انجام مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور اقدامات نظارتی توسط دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان صمت در اولویت کاری قرار گرفت و تاکنون ۷ پرونده تخلف کالاهای بهداشتی از جمله دستکش، ماسک و ماده ضدعفونی کننده در استان تشکیل شده است.

وی افزود: عمده این تخلفات در زمینه عرضه نکردن، گرانفروشی، اختفا و امتنا بوده که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

تهوری یادآور شد: با توجه به اینکه احتمال سوءاستفاده برخی افراد سودجو محتمل بود طرح ضربتی نظارت بر کالاهای هدف از جمله دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست در برنامه کاری بازرسی قرار گرفت.

وی گفت: تیم‌های بازرسی به صورت مستمر در قالب گشت‌های مشترک از مراکز عرضه کننده، داروخانه‌ها و کالای طبی و سایر مراکز بازدید دارند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت ستان خراسان جنوبی تصریح کرد: با افرادی که بخواهند در این شرایط سلامت شهروندان را به خطر انداخته و با گرانفروشی و احتکار کالا سوءاستفاده کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: اداره کل اطلاعات استان، سازمان اطلاعات سپاه و پلیس آگاهی نیز در گشت‌های نظارتی همراهی دارند و با متخلفان در این حوزه به شدت برخورد خواهد شد و اگر تخلفات از مصادیق مجرمانه باشد دادستان نیز ورود می‌کند.

تهوری گفت: مردم در صورت اطلاع از محل‌های نگهداری اقلام بهداشتی، گرانفروشی یا اختفای کالا، می‌توانند مراتب را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود.