عضو شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه اجرای طرح انتقال صنوف آلاینده بیرجند باید هدفگذاری شده و توسط همه مسئولان اجرا شود گفت: اصناف و مردم پیگیر انجام این کار هستند و کسی مخالف اجرای طرح نیست.

مرتضی یزدان شناس روز شنبه در نشست شورای اسلامی شهر بیرجند ضمن تبریک اول تیرماه روز اصناف افزود: موضوع انتقالصنوف آلاینده که پیشینه طرح آن به ۲۵ سال گذشته برمی‌گردد در شورای چهارم مطرح و سرانجام عملیات اجرایی آن از ۱۰ سال گذشته آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه طرح انتقال صنوف آلاینده می‌تواند یکی از بزرگترین طرح‌های اجرایی و افتخارات شورا محسوب شود یادآور شد: برخی مسائل حاشیه‌ای که باعث کند شدن روند انتقال صنوف آلاینده می‌شود زیبنده شورای شهر و مسؤولان این حوزه نیست.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح بیش از یکهزار و ۷۰۰ واحد صنفی در مکان جدید مستقر خواهند شد که علیرغم رفع آلودگی سبب افزایش درآمد شهرداری می‌شود که نیاز است مشکلات اداری در صدور پروانه رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: وجود بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان بیرجند زمینه اشتغال حدود ۴۰ هزار نفر را ایجاد کرده است.

وی افزود: در مجموع بیش از ۸۰ هزار نفر از جمعیت شهر بیرجند از طریق اصناف ارتزاق می‌کنند.

یزدان شناس با اشاره به پتانسیل مالی حوزه اصناف در شهر اظهار داشت: همه شهروندان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با اصناف وابستگی دارند.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار شهید و ۶۰ هزار جانباز از افتخارات اصناف بوده خدمات این قشر به نظام انقلاب و مردم قابل ستایش است.

شهردار بیرجند هم در این خصوص گفت: انتقال صنوف آلاینده از مهم‌ترین اولویت‌های پیش روی شهرداری بوده اما چون اختیار کامل نداریم نتوانسته‌ایم این طرح را به نتیجه برسانیم.

محمدعلی جاوید با بیان اینکه بخشی از اراضی این پروژه در اختیار شهرداری است که باید تعیین تکلیف شود، افزود: پیشنهاد برگزاری مزایده و طرح تشریفات داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه پروانه ساختمانی باید صادر شود و محدودیتی در صدور پروانه ساختمانی نداریم، اضافه کرد: شهرداری به دنبال نفع نیست بلکه ساماندهی را دنبال می‌کند و دستگاه‌های خدماتی پای کار بیایند تا ساخت و سازها انجام شود.

شهردار بیرجند افزود: امید است تمام دستگاه‌های پای کار بیایند تا بتوانیم ظرف یک سال آینده صنوف آلاینده را منتقل کنیم.

در پایان نیز مقرر شد جلسه فوق العاده ای با حضور دستگاه‌های ذیربط برای این منظور برگزار و انتقال صنوف آلاینده تعیین تکلیف شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله