🔹معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: نقش فعالان فرهنگی در تقویت مؤلفه های قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.
سید محمدرضا طالبی در دوره توانمند سازی فعالان فرهنگی استان، اظهار کرد: در هر کشور و نظامی مؤلفه های قدرت وجود دارند که سبب استحکام حاکمیت می شوند.
🔹معاون استاندار با بیان اینکه تقویت مؤلفه های قدرت، امنیت آفرینی به همراه دارند، مؤلفه های سخت و فرهنگی یا نرم را مؤلفه های اصلی و اساسی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: در مؤلفه های فرهنگی و نرم، دشمن با تمام توان پای کار آمده تا قدرت ما را تضعیف کند.
🔹طالبی با تأکید بر اینکه تشکل های مردمی و جبهه سازی مهم است، گفت: مقام معظم رهبری به صورت مؤکد ما را از کار فردی منع کرده اند.
🔹وی دین را یکی دیگر از مؤلفه های قدرت ایران برشمرد و اظهار داشت: دشمن دین ما را هدف گرفته و به این نتیجه رسیده است که اگر در دین ما نفوذ کند ما را به سمت بی هویتی سوق می دهد.
🔹معاون استاندار از مبحث ولایت فقیه هم به عنوان یکی دیگر از مؤلفه های قدرت ایران یاد کرد و گفت: در هر عصر و زمانی هیچ وقت جامعه شیعه بدون ولی فقیه نبوده و جبهه استکبار و استعمار به خوبی بر نقش ولی فقیه واقف است و می داند اگر در هر زمانی جامعه اسلامی بدون ولی فقیه باشد یا مردم از ولی فقیه خود اطاعت پذیر نباشند، در آن عصر ضربات فراونی را وارد می کند، در نتیجه دشمن به دنبال تضعیف ولی فقیه زمان است در نتیجه حلقه های میانی ما هم باید برای این مؤلفه قدرت برنامه داشته باشند. 🔹طالبی وجود جوانان انقلابی و ولایی را از مؤلفه های بعدی قدرت ایران عنوان و تصریح کرد: جوانان ما موقعیت شناس و وقت شناس هستند و از فرمان ولی فقیه خود اطاعت می کنند.
🔹وی با بیان اینکه دشمن با تهاجم و شبیخون فرهنگی خود به دنبال ضرب زدن به جوانان انقلابی ماست، گفت: علم و دانش مؤلفه دیگری از قدرت ایران است که باز هم دشمن برای آن برنامه دارد.
🔹به گفته وی؛در همین شرایط تحریمی ما به قله ها نزدیک شدیم، در حوزه دفاعی، موشکی و هوا فضا نه تنها هیچ کشوری به ما کمک نکرد بلکه تا توانستند کارشکنی کردند اما هم اکنون جزو پنج کشور اول دنیا هستیم.
🔹معاون استاندار با بیان اینکه دشمن خیلی جاها نفوذ دارد که شاید ما متوجه نشویم، افزود: دشمن با امپراطوری رسانه ای خود قصد تخریب ما را دارد اما مردم خراسان جنوبی مردمی با بصیرت بوده و در دام این نقشه دشمن نیفتاده اند لذا باید مراقبت لازم را از فرزندان خود داشته باشیم چرا که دشمن به داخل خانه های ما نفوذ کرده است.
🔹طالبی متذکر شد: دشمن برای تخریب ما همانند یک خزنده نرم رفتار می کند ، لذا این ایده دشمن را باید به درستی بشناسیم و جبهه های فرهنگی فعال و کار تشکیلاتی داشته باشیم.
🔹وی ادامه داد: دشمن نمی خواهد ایران پیشرفتی داشته باشد و قصد دارد ما متکی به غرب و بیگانگان باشیم اما توسعه اقتصادی سبب می شود اتکای ما به بیگانه کمتر شود لذا دشمن در این حوزه تا توانسته ما را تحریم کرده است.
🔹به گفته وی؛ جمهوری اسلامی تمام این تهدیدات را پشت سر گذاشته و در واقع تحریم برای ما یک برکت بوده است.
🔹معاون استاندار با بیان اینکه دشمن از صدور انقلاب بسیار نگران است، گفت: در ابتدای انقلاب امام خمینی (ره) با بینش حقیقی فرمودند باید انقلاب را به اقصی نقاط کشور صادر کنیم و هم اکنون جمهوری اسلامی در هر کجای دنیا نقش آفرینی می کند و طرفداران خاص خودش را دارد.
🔹طالبی تصریح کرد: فرهنگ شهید و شهادت از مؤلفه های دیگر قدرت ایران است، صدام را به تمام تجهیزات نظامی مجهز کردند اما در جنگ تحمیلی، ما پیروز میدان شدیم چراکه شهادت برای ما شیرین است.
🔹وی با بیان اینکه دشمن متوجه شده نظام مقدس جمهوری اسلامی دو بال ولایت و فرهنگ ایثار و شهادت را دارد لذا قصد ضربه زدن به ما را دارند، گفت: در کار تشکیلاتی و جبهه فرهنگی تقویت مؤلفه های قدرت نرم و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور