#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: برگزاری برنامه‌های دهه فجر منوط به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها است.

 محمود رمضانی در نود و پنجمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی استان و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه وضعیت کرونا بسیار نگران‌کننده است افزود: در جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا، دغدغه و تاکید استاندار نیز بر افزایش اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی افکار عمومی بود.

وی گفت: در روزهای اخیر عادی‌انگاری مردم و تصور اینکه سویه اُمیکرون خطر کمتری دارد، موجب رشد تصاعدی بیماری شده و تعداد بیماران هر روز نسبت به روز قبل چند برابر افزایش داشته است.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا ادامه داد: ضروری است کمیته‌های اطلاع‌رسانی شهرستان‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن کرونا در جامعه تاکید بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه لازم است دایره پوشش اطلاع‌رسانی را گسترده‌تر کنیم گفت: برای اطلاع‌رسانی در روستاهای استان می‌توان از ظرفیت معتمدان و روحانیون استفاده کرد تا با تشویق مردم به تزریق دز سوم واکسن، هرچه سریع‌تر از پیک‌ ششم عبور کنیم.

رمضانی اظهار داشت: در ستاد استانی مدیریت کرونا، تصمیم‌گیری درخصوص برگزاری جشن‌های دهه فجر در شهرستان‌ها برعهده فرماندار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفت تا با توجه به شرایط شهرستان در مورد نحوه برگزاری و تعداد افراد شرکت‌کننده در مراسم، برنامه‌ریزی شود.

براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور در هفته جاری شهرستان بیرجند هم از نارنجی به قرمز تغییر رنگ داد و اکنون در خراسان جنوبی شهرستان‌های بیرجند و فردوس در وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر) قرار دارند.

هفت شهرستان‌ این استان شامل سرایان، درمیان، سربیشه، نهبندان، قاینات، طبس و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های خوسف و زیرکوه هم در وضعیت زرد (خطر متوسط) هستند.

در پی افزایش جهشی موارد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا فعالیت تمامی مهدکودک‌ها و مدارس خراسان جنوبی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی و نیز کلاس‌های دانشگاه بیرجند غیرحضوری شد.