?استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت اصلی همه اقداماتی که در راستان توسعه استان صورت می گیرد، امنیت است.
ملانوری با بیان این مطلب در نشست فرمانده نیروی انتظامی و همکاران این حوزه خاطرنشان کرد: در اعتقادات ما و در فرمایشات ائمه اطهار(ع)، امنیت جایگاه ویژه ای دارد و از اساسی ترین نیازها به شمار می رود.
?وی، خراسان جنوبی را استانی با ضریب امنیت بالا برشمرد و تأکید نمود: این امنیت، حاصل تلاش همه فعالان حوزه نظامی و انتظامی و همچنین اعضای شورای تأمین استان می باشد.
?استاندار با اشاره به حدیث شریف” نِعمَتانِ مَجهولَتان، اَلصّحّه وَ الأمان” تصریح نمود: در شرایط خاص امروز دنیا و کشور، این دو موضوع در کنار هم اهمیت بسزایی پیدا کرده اند.
?ملانوری با بیان این که در شرایط فعلی، اولویت اصلی ما حفظ سلامت مردم است، متذکر شد: تحقق اقدامات و برنامه هایی که در راستای کاهش ابتلای مردم به کرونا پیش بینی می کنیم در گرو وجود امنیت روانی در جامعه است.
?وی بیان داشت: اگر قرار است کشاورزی استان توسعه پیدا کند و در قالب ساختارها و اقداماتی خاص، بهره وری بالاتری را شاهد باشیم، جز در سایه امنیت مقدور نیست.
?استاندار، تحقق برنامه های استان در زمینه مطالعه، شناسایی، کشف و بهره‌برداری از ذخایر معدنی در راستای انتفاع عمومی را هم به وجود امنیت مرتبط دانست.
?ملانوری خاطر نشان کرد: برای ترغیب و تشویق سرمایه گذاران به حضور در استان، رونق تولید و تحقق شعار سال نیز به امنیت نیاز داریم.
?وی به جاذبه های گردشگری خراسان‌جنوبی اشاره کرد و از همسایگی با افغانستان و همچنین استان هایی صاحب نام و موفق به لحاظ جذب گردشگر گفت و تصریح نمود: اگر قرار باشد از این ظرفیت ها در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی بهره ببریم باید امنیت پایداری در استان داشته باشیم.