#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اعلام کرد: با توجه به شدت بارش‌های رگباری امروز تا فردا (دوشنبه) وقوع روان‌آب و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمالا سیلابی شدن مسیل‌ها در نقاطی از مرکز و نیمه شمالی استان می‌تواند سبب ایجاد خسارت شود.

به گزارش روز یکشنبه خبر و هنر  از اداره کل هواشناسی شرایط جوی در این استان تا اواسط هفته جاری ناپایدار است و علاوه بر بارش رگباری، وزش باد شدید هم طی روزهای آتی ادامه دارد.

با نفوذ و تقویت ناپایداری‌های جوی از عصر دیروز وزش باد شدید تا خیلی شدید در منطقه سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی شده است و برای روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه، رگبار باران، رعد و برق، در نواحی مستعد و مرتفع بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این اخطاریه درباره خطر برخورد صاعقه و برق‌گرفتگی در خراسان جنوبی نیز هشدار داده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی پایان هفته گذشته نسبت به نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از روز شنبه به‌صورت وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، رگبار باران و احتمال جاری شدن سیلاب هشدار نارنجی صادر کرد.

بر این اساس پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی، خودداری از قرار گرفتن افراد گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان در فضای باز، صعود به ارتفاعات، اسکان و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اطمینان از استحکام سازه‌ها، پاکسازی جوی‌ها، آبراهه‌ها و کانال‌های عبور آب توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم اعلام کرد: با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی نسبت به وقوع بارش‌های رگباری، احتمال سیلاب و وزش باد شدید، تیم‌های امدادی و عملیاتی سراسر استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

سید ابوالحسن میرجلیلی گفت: براساس پیش بینی‌های هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته در استان شاهد وقوع بارش‌های رگباری، وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک خواهیم بود.

وی بیان کرد: هشدار هواشناسی تمامی ۱۱ شهرستان‌ خراسان جنوبی را شامل می‌شود اما این شرایط جوی شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، بیرجند، درمیان، سربیشه، خوسف و طبس را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.