#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

امام جمعه موقت بیرجند گفت: رییس جمهور آمریکا تصمیم دارد سفری به عربستان داشته باشد لذا انسجام امت اسلامی در ایام حج، توطئه‌ دشمنان و غربی‌ها را خنثی می‌کند.

 حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع‌ المهدی (عج) برگزار شد با اشاره به اتحاد آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در مقابل امت اسلامی افزود: قطعا حجاج با حضور منسجم خود در مناسک حج و امت اسلامی در سراسر جهان زمینه نابودی رژیم صهیونستی و غرب را فراهم خواهند کرد.

وی با تاکید بر لزوم الگو گرفتن از حضرت ابراهیم(ع) و خانواده ایشان اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) ضمن اینکه تسلیم محض خداست، یک مبارز در صحنه‌های مختلف بوده که در مقابل دشمنان قیام می‌کند و با جهل‌زدایی به دنبال ترویج عبودیت است.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: از هاجر نیز باید درس خوف و رجا آموخت و از طرفی هم امید به خدا داشت.

وی با اشاره به حضور مسلمانان از اقصی نقاط جهان در مراسم حج اظهار داشت: وحدت و انسجام مسلمانان در اجتماع عظیم حج یک درس بزرگ از این فریضه است.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه قیام بسیاری از بزرگان با حج پیوند دارد افزود: در مراسم حج باید مسلمان به اوج معرفت برسد لذا یکی از درس‌های بزرگ حج معرفت و بصیرت است.

وی گفت: در هر موقعیتی آنانی که مسئولیت دارند اگر کوتاهی کنند مورد نکوهش قرآن و سرزنش خداوند هستند لذا با همین نگاه بلند بود که امام و یارانش زمینه تشکیل حکومت الهی را ایجاد کردند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به در پیش بودن شهادت امام رضا(ع) یادآور شد: شهادت ائمه اطهار(ع) هیچ امتیازی برای اسلام و شیعه نبود جز اینکه مخالفان ائمه اطهار(ع) با علم مخالف هستند.

وی ادامه داد: چرا دشمنان با انبیا مخالفت می‌کنند تعبری آیت‌الله بهجت این است که قتل انبیای اسلام بر این اساس است که آنان نور علم و معرفت در دل مردم ایجاد می‌کردند.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: امام جواد(ع) شخصیتی است که پاسخگوی همه شبهات بوده لذا صاحب علم لدنی است گرچه امامت در سن ۹ سالگی امتحان بزرگی برای مردم آن زمان بود.

وی با اشاره به  شهادت ۷۲ تن از شهدای کربلای ایران و در راس آنها شهید مظلوم آیت الله بهشتی گفت: به فرموده امام (ره) که ایشان به تنهایی یک ملت بود، عبارت بزرگی است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: مباحث ولایت فقیه در طول تاریخ شیعه مطرح بوده اما اینکه نظرات فقهی در این عصر پیاده شود کار بزرگی است.

وی گفت: در بحث تبیین قانون اساسی و مسئله ولایت فقیه باید بررسی کرد چه کسانی موضع گرفتند  لذا حزب آزادی، جبهه ملی، جریان نفاق و در بحث احکام الهی از جمله حکم قصاص جبهه گرفتند و امام آنها را مرتد نامید.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه آنها ولایت فقیه را باور نداشتند افزود: شهید بهشتی مظلومانه زیست و به شهادت رسید اما امروز افتخاری برای انقلاب است.

وی با بیان اینکه وجود شهید بهشتی به قوه قضائیه جایگاه داد عنوان کرد: امروز هم موقعیت بسیار مناسبی است که سران سه قوه با تکیه بر ولایت فقیه در راه پیشرفت کشور گام بردارند.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: زمینه‌های جهاد و تعالی با وجود همدلی سه قوه در کشور فراهم است.

وی گفت: سند تحول مجموعه قضائیه کشور در دوران تصدی آیت الله رئیسی ارایه شد و رهبری تایید و تحسین کردند و ۷۰ صفحه نقشه راه این مجموعه است.

حجت الاسلام نوفرستی ابراز امیدواری کرد: نظارت بر عملکردها به طور جدی و گسترده دنبال شود تا شکایات به پایین‌ترین سطح ممکن برسد.

وی ادامه داد: ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن از موارد مورد تاکید رهبری بوده که امید است مورد توجه باشد.

خطیب جمعه بیرجند ضمن تاکید بر لزوم برخورد قاطع با معدود افراد متخلف افزود: امید است با حضور نیروهای کارآمد و تربیت مدیران شایسته برای سطوح قضایی و اداری شاهد پویایی و رشد و تعالی این مجموعه باشیم.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی نیز شاهد پیگیری‌های جدی از سوی مجموعه دادگستری هستیم که امید است در مبارزه با فساد و آلودگی‌ها هم در راستای پاکیزی جامعه از آسیب‌ها گام‌های ارزشمندی برداشته شود.