معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس تدابیر اندیشیده شده توسط دستگاه‌های متولی، مشکلی برای تامین کالاهای اساسی مردم در پایان سال و شب عید نداریم.

مشیرالحق عابدی روز چهارشنبه در حاشیه نشست کمیسیون تنظیم بازار استان که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به تامین میوه تنظیم بازار شب عید افزود: این میوه‌ها خریداری و از طریق مباشرین در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده تا براساس برنامه زمان‌بندی در سطح استان عرضه شود.

وی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل قیمت مرغ در استان با نرخ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان ثابت است گفت: در راستای جوجه‌ریزی که واحدهای مرغداری انجام دادند، تدبیری شده تا این قیمت تدوام و ثبات داشته باشد و در این خصوص هم مشکلی نخواهیم داشت.

عابدی گفت: در سال جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن روغن به استان اختصاص یافته که از این میزان قریب به ۲ هزار و ۶۰ تن در سطح بازار توزیع شده، ۱۵۰ تن در حال توزیع و ۳۰۰ تن در حال حمل به خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۹۳ تن سهمیه روغن استان بوده است و تکاپو برای حل مشکلات مردم در ایام عید توسط دستگاه‌های متولی در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به کمبود موقتی سیمان در استان اشاره و گفت: این مشکل به خاطر عدم تولید یکی از کارخانه‌های سیمان به دلیل قطعی برق بود که رفع مشکل در حال انجام است تا تولید دوباره آغاز شود و از این پس مشکلی نخواهیم داشت.