رییس اداره اجرائیات و پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری بیرجند گفت: با دستور قضایی طرح ضربتی رفع سد معبر در معابر و پیاده‌روهای شهر بیرجند آغاز شد.

موسی میرزایی، امروز سه‌شنبه دوم دی به رسانه‌ها اعلام کرد: در راستای احقاق حقوق شهروندی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، با دستور قضایی برخورد با سد معبر در معابر سطح شهر بیرجند با مشارکت و هماهنگی اصناف، اماکن و اداره بهداشت شهرستان در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: برخی افراد نسبت به بستن معابر و پیاده‌روها اقدام می‌کنند و موجب مسدود شدن محل عبور شهروندان می‌شوند که اقدامات لازم درخصوص رفع سد معبر آنها انجام می‌شود.

رییس اداره اجرائیات و پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری بیرجند بیان کرد: حرکت در معابر آزاد و بدون سد معبر از حقوق شهروندان به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: سد معبر علاوه بر نازیبایی شهر باعث تضییع حق شرعی و حقوق روانی شهروندان شده به همین دلیل ما نیز در اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری تلاشمان در راستای جلوگیری از سد معبر است.

میرزایی خاطرنشان کرد: با عاملان سد معبر به صورت قاطع و برابر قانون برخورد می‌کنیم و به کسی اجازه بی‌نظمی نخواهیم داد، زیرا رفاه حال شهروندان اولویت کار شهرداری است.