?استاندار خراسان جنوبی بر حذف موانع و فرآیندهای اداری غیرضروری از مسیر تولید و پیش پای تولید کننده تأکید کرد.
معتمدیان با تأکید بر این مطلب در جلسه بررسی مشکلات حوزه دام و طیور استان که با حضور نمایندگان تشکل های بخش کشاورزی برگزار شد، گفت: با عنایت به این که برخی از فرآیندهای اداری، مشکلاتی را برای تولید کنندگان و ارباب رجوع به همراه دارد، لذا باید برای رفع آنها برنامه ریزی نماییم.
?وی با بیان این که ما مجاز نیستیم در این شرایط کرونایی مردم را به دستگاه ها بکشیم، از فعالان این حوزه خواست؛ موارد مزاحم و دست و پاگیر را احصا نموده در جهاد کشاورزی جمع بندی نمایند تا جهت رفع آنها اقدامات مؤثری صورت گیرد.
به گفته وی؛ برخی موارد الزام های قانونی است و دستگاه ها ملزم به رعایت آنها می باشند.
?استاندار با تأکید بر این که تمام تلاش مان بر این است که مطالبات شما را پیگیری کنیم، از فعالان بخش کشاورزی خواست تا درخواست های خود را جمع بندی نمایند تا در وزارتخانه های مربوطه و دستگاه های بالادستی پیگیری شود.
?معتمدیان با اشاره به صنعت طیور استان اظهار داشت: با توجه به این که در بحث زنجیره کامل تولید مرغ در کشور حرف زیادی برای گفتن داریم، لذا می توانیم پیشنهاداتی درخصوص رفع مشکلات این حوزه ارائه نماییم.
?وی به سفر وزیر جهاد کشاورزی طی هفته های آینده اشاره کرد و گفت: ترتیبی اتخاذ می شود تا نماینده های تام الاختیار تشکل های حوزه کشاورزی نیز طی نشستی صمیمی با وزیر، مشکلات، پیشنهادات و درخواست های خود را مطرح نمایند.
?استاندار سپس از تأثیرات نامطلوب بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه بر اقتصاد کشور گفت و استفاده از همه ظرفیت ها را مهمترین راهکار برای پیشبرد برنامه ها در این شرایط برشمرد.
?معتمدیان، مرز ماهیرود را فعال ترین مرز رسمی کشور در این شرایط عنوان کرد و گفت: افزایش ۵۳۰ درصدی ترانزیت و رشد بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات استان، نتیجه فعالیت در این مرز است.

?وی افزود: از این ظرفیت می توان هم در صادرات تولیدات کشاورزی و هم تأمین نیازهای بخش کشاورزی استفاده کرد.
به گفته وی؛تولید کننده ها، سربازان جبهه تولید هستند و تمام تلاش ها بر این است که در سال جهش تولید، فعالان این حوزه همچنان به کار خود ادامه دهند و تولید کالا و خدمات خود را توسعه دهند.
?شایان ذکر است: در این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران ستادی و استانی و همچنین فعالان بخش کشاورزی برگزار شد، نمایندگان تشکل ها به طرح مسایل حوزه کاری خود پرداختند و پیگیری مشکلات را خواستار شدند.