معاون هماهنگی امور اقتصادی  استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در حمایت، رونق و توسعه پایدار حوزه کشاورزی استان تأکید کرد.

جواد اشرفی، امروز چهارشنبه ۱۱ آبان در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید تعاونی های حوزه کشاورزی استان، اظهار کرد: هر مسیر قانونی برای حل مسائل این حوزه باید به طور جدی پیگیری شود لذا جهاد کشاورزی تا رسیدن به نتیجه نهایی این موارد را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه این جلسه در امتداد برنامه های مرتبط با جشنواره  ملی زرشک برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف این جلسه، کمک به رونق تعاونی‌های بخش کشاورزی و حمایت از آنها در جهت  خرید محصولات کشاورزی و تداوم فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی است لذا  امید است با باز کردن گره‌های این بخش، توسعه پایدار حوزه کشاوری استان را رقم بزنیم.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه حل مسائل مرتبط با تسهیلات دارای معوقات تعاونی‌های فعال حوزه بخش کشاورزی در سطح کلان پیگیری شده، اظهار کرد: برای دراختیار گذاشتن اعتبارات مورد نیاز تعاونی های بخش کشاورزی درصورت  نیاز مکاتبه ای با صندوق کارآفرینی امید کشور صورت خواهد گرفت.

اشرفی ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۰۰ خانوار در بحث تضامین تعاونی های بخش کشاورزی نقش آفرین هستند و نیز به جهت جلوگیری از تبعات اجتماعی آن، لازم است درخصوص پرداخت سی درصد معوقات از قانون استمهال  استفاده شود.

وی با بیان اینکه درخصوص حل مشکلات تعاونی های بخش کشاورزی تیم مدیریتی صندوق کارآفرینی امید استان پای کار هستند، یادآور شد: گردش کار مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای کمک به رفع مشکلات  به دستگاه های نظارتی ارسال شود.

معاون اقتصادی استاندار خاطرنشان کرد: چنانچه در کمیته نظارت به جمع بندی برسیم که تسهیلات پراخت شده با انحراف روبروست، مصوب می‌کنیم که اقدام حقوقی لازم در این خصوص صورت گیرد.

اشرفی درخصوص موارد مرتبط با کشتارگاه خوسف نیز خطاب به مسئولین این مجموعه گفت: مدار انجام کار تولیدی با کار تجارت و بازرگانی متفاوت است، مدیریت کشتارگاه خوسف با توجه به نبود رقیب در استان و نیاز فراوان خراسان جنوبی، نباید تنها به دریافت منابع بانکی متکی باشد بلکه باید با افزایش  بهره وری، این واحد را سودده کند و اکنون با توجه به حمایت گسترده استان از این واحد باید مشکلات کارگری کمتری را در این مجموعه شاهد باشیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور