عملیات اجرایی آموزشگاه شبانه‌روزی شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زیرکوه با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در این شهرستان آغاز شد.

«کاظم خاوازی» که روز دوشنبه برای افتتاح طرح آبرسانی به ۴۰ محله عشایری بمرود زیرکوه از طریق ارتباط تصویری با رییس جمهوری به نمایندگی از طرح‌های عشایری سراسر کشور به این شهرستان رفته بود، در مراسم کلنگ‌زنی این طرح عمرانی شرکت کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: این آموزشگاه شامل ۶ کلاس درس  به مساحت ۶۰۰ متر مربع با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ساخته می‌شود.

محمود چاوشان افزود: خوابگاه دانش‌آموزی از دیگر بخش‌های آموزشگاه شبانه‌روزی شهر حاجی آباد خواهد بود که در ۹۰۰ متر مربع مساحت با اعتبار پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان احداث می‌شود.

وی بیان کرد: دیوار و محوطه‌سازی، سرایداری و سرویس بهداشتی از دیگر بخش‌های این پروژه عمرانی است که در مجموع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این بخش‌ها  هزینه خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران در ساخت آموزشگاه شبانه‌روزی شهر مرزی حاجی آباد با این اداره کل همکاری دارد.

وزیر جهاد کشاورزی امروز در دومین روز از سفر خود به خراسان جنوبی از مزارع زرشک روستای پیشبر شهرستان زیرکوه هم بازدید کرد.

کشاورزان با استفاده از فرصت حضور وزیر به صورت مستقیم مشکلات خود را با وی در میان گذاشتند.

قیمت پایین زرشک و محصول مانده در انبار از سال گذشته عمده مشکلات مطرح شده در این بازدید و خرید تضمینی زرشک و حذف دلالان از مهمترین خواسته‌های زرشکاران بود.

همچنین برخی کشاورزان جوان خواستار حمایت دولت برای برندسازی محصول زرشک در خراسان جنوبی شدند.

وزیر جهاد کشاورزی هم به کشاورزان برای پیگیری مشکلات و مطالبات آنان قول مساعد داد.

وزیر جهاد کشاورزی عصر دیروز (یکشنبه) به همراه جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه برای بازدید و افتتاح چند طرح بخش کشاورزی وارد مرکز استان (بیرجند) شد و از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و مجتمع پرورش شتر مرغ بنیاد تعاون زندانیان بازدید کرد.

افتتاح پروژه آبرسانی به محلات عشایری بمرود شهرستان زیرکوه در آستانه ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر به نمایندگی از پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور، با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری مهمترین برنامه این سفر بود.

وزیر جهاد کشاورزی نخستین بار با هدف رصد میدانی ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی، بازدید از پروژه‌های در دست اقدام و افتتاح برخی پروژه‌ها به استان خراسان جنوبی سفر کرد و به بررسی مسایل و مشکلات کشاورزان و دامداران استان پرداخت.

خاوازی امروز از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک شهرستان سربیشه و اجرای ۲ طرح آبیاری تحت فشار نیز بازدید کرد.