مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی ابزاری موثر در ارتقای توسعه فرهنگی است، گفت: محور اصلی هفته کتاب، توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و جایگاه کتاب است.

علی فرخنده در جلسه برنامه ریزی ستاد بزرگداشت هفته کتاب که با حضور دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار شد؛ با اشاره به شعار محوری هفته کتاب در سال جاری مبنی بر «ما همانیم که می خوانیم» بیان کرد: محور اصلی هفته کتاب، توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و جایگاه کتاب است.

، وی با اشاره به روزشمارهفته کتاب، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود در راستای استفاده بهینه از هفته کتاب، بر اساس روز شمار این هفته، میزبانی هر روز بر عهده دستگاه مرتبط باشد.

دبیر ستاد برگزاری هفته کتاب خراسان جنوبی با بیان اینکه سی امین دوره هفته کتاب از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه جاری برگزار خواهد شد، گفت: امید است برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته، باعث رونق بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دوستی با کتاب در میان جوانان و نوجوانان و معرفی آثار مکتوب و تاثیرگذار اهالی فرهنگ و ادب به نسل جوان شود.

فرخنده با بیان اینکه خواستاریم هر شب یک کتاب فاخراز طریق صدا و سیمای استان به مردم معرفی شود، افزود: این امر باعث ایجاد گفتمان کتاب و تشویق جامعه به کتابخوانی می شود.

گفتنی است؛ دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، سخنرانی پیرامون اهمیت کتاب ازطریق تربیون نماز جمعه، برپایی میز خدمت در حاشیه نمازجمعه، تولید محتواهای مجازی پیرامون فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تجلیل از فعالان و نویسندگان برتر، برگزاری مراسم محوری بزرگداشت هفته کتاب با فعالین این حوزه، ایجاد برنامه های متنوع در راستای تشویق جوانان و نوجوانان به سمت و سوی مطالعه کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته در سال جاری است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور