نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اخلاق زیبا،تعهد و تحمل در هنر مسجد نهفته و این هنر روی انسان سازی کار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۱۴ اسفندماه) در دیدار رابطان منطقه ای خواهر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی اظهارکرد: پیامبران الهی برای شکوفایی ماده انسانی بشر و به فعلیت رساندن آن برانگیخته شده‌اند.

وی افزود: اگر چنین کاری رخ دهد همه دنیا تغییر می‌کند، ظلم و ستم و ویرانی‌های امروز دنیا که هنر استبداگران است از بین می‌رود .

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هنر پیامبران تغییر انسان است، ادامه داد: مسجد انسان را زیبا می‌سازد هرچند مراد از انسان زیبابخش بدنی نبوده هرچند این هم رکنی از خداوند بوده و ارزشمند است .

عبادی تصریح کرد: فرد زیبا همین که از دنیا رفت دیگر نمی‌توان به چهره اش نگاه کرد، در انسان استعداد‌هایی وجود دارد که اگر آنها درست ایجاد شود انسان زیبا به همه لحاظ ساخته می‌شود .

وی بیان کرد: لقمان حکیم فردی سیاه پوست آفریقایی است اما آنقدر از علم و حکمت، زیبایی گرفته که خداوند متعال کلامش را در خلال وحی خود آورده است .

نمانیده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد : اخلاق زیبا، حیا، عفت رحم، عقل، تعهد و تحمل در هنر مسجد نهفته و این هنر روی انسان سازی کار می‌کند .

وی افزود: نقش هنرمند باید انسان سازی باشد و باید از فرزند و خانواده خود شروع کنیم و اگر یک انسان هدایت شود به گونه‌ای تمام دنیا نجات یافته است .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله