مدیرعامل اتحادیه دهیاری‌های خراسان جنوبی از عدم تخصیص اعتبار ناوگان آبرسانی سیار روستاهای استان را زمین گیر کرده است.

مهدی اناری شوکت آباد اظهار کرد: تنها پیمانکار حمل آب شرب روستاهای استان از عدم تخصیص اعتبار و تعطیلی آبرسانی سیار به روستاهای استان در آینده نزدیک خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه اکنون کار آبرسانی به ۴۳۰ روستا با تعداد ۱۵ تانکر انجام می‌شود، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۵ که کار آبرسانی به روستاها توسط اتحادیه انجام میشود و طلب اتحادیه سالانه افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه دهیاری‌های خراسان جنوبی با اشاره به طلب ۳۰ میلیارد ریالی اتحادیه دهیاری‌های استان از شرکت آب و فاضلاب استان، اظهار کرد: علی‌رغم افزایش چندین برابری هزینه این اتحادیه با کمترین مبلغ ممکن این کار انجام می‌دهد که از تخصیص اعتبار خبری نیست.

اناری با اشاره به حقوق معوق رانندگان طی چهار ماه گذشته، ادامه داد: این رانندگان با اخلاص و بدون دریافت حقوق این مدت آبرسانی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر اعتبار لازم تخصیص پیدا نکند بحث آبرسانی به روستاها با مشکل مواجه خواهد شد، تصریح کرد: هزینه‌های تعمیرات، نگهداری و تامین هزینه‌های جاری، هزینه‌های سرسام آوری به اتحادیه وارد کرده است.

اناری بیان کرد: امیدواریم با پیگیری‌هایی که استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دارند، هر چه زودتر این مشکل رفع شود.

مدیرعامل اتحادیه دهیاری‌های خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در شرقی‌ترین منطقه از کشور و با خشکسالی‌های چندین ساله و افزایش روزانه تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شود، نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

اناری اظهار کرد: اعتبارات تخصیصی به آبرسانی سیار در استان از ابتدای سال‌جاری توسط آب و فاضلاب روستایی، بسیار اندک بوده که شامل آزاد سازی ضمانت‌نامه‌های بانکی این اتحادیه بوده است.

وی همچنین در خصوص اعتبارات تخصیصی در شش ماه پایانی سال ۹۹ میزان اعتبارات تخصیصی بسیار کم به این پروژه تخصیص پیدا کرده است، تصریح کرد: نگاه به تامین آبرسانی به روستاهای شهرستان باید یک نگاه ملی باشد تا مردم استان که به تعبیر امام خمینی(ره) ولی نعمتان جامعه هستند، در این شرایط خشکسالی و کمبود آب شرب با کمترین مشکل مواجه شوند.