#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: اولویت در حال حاضر حفظ حساسیت‌ها است و نباید کاهش آمار کرونا، دغدغه بیماری را در جامعه از بین ببرد.

 ناصر نبی زاده در پنجاهمین نشست کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی شورای اطلاع‌رسانی استان و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: باید برای روزهای آینده و محتواهای تولیدی، برنامه‌ریزی داشته باشیم تا روند نزولی بیماری موجب عادی‌انگاری شرایط بخصوص در جوانان نشود.

وی با مروری بر موارد مطرح شده در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا عنوان کرد: براساس آمارهای ارائه شده، روند شیوع بیماری، تعداد مبتلایان و فوتی‌ها کاهش داشته و روند کاهشی نشانگر توجه مردم، همراهی اصناف و همدلی سازمان‌ها و نهادها است که اگر تداوم نیابد، ممکن است دوباره شاهد اوج‌گیری بیماری به ویژه در فصل زمستان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درخصوص حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی‌ها، از همه ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی در استان، سازمان‌ها، نهادها، دهیاری‌ها و شوراهای روستاها استفاده شد و در زمینه تبلیغات چهره به چهره نیز ۱۰ هزار تراکت تهیه و با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سپاه و اصناف بین مردم توزیع شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه و برگزاری جلسات عزاداری اضافه کرد: باید از همین ایام نسبت به اطلاع‌رسانی درخصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برگزاری جلسات همچنین گسترش پویش‌های مومنانه در این ایام اقدام کنیم.

نبی زاده خواستار تذکردهی به یکدیگر برای استفاده از ماسک در جامعه شد و گفت: هر گونه اطلاع‌رسانی و خبر درباره ماهیت ویروس کرونا براساس شیوه‌نامه‌های ستاد ملی، برعهده وزارت بهداشت و در استان برعهده دانشگاه علوم پزشکی بوده و براساس این اطلاعیه‌ها، انتشار اخبار انجام شود.

وی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در حال حاضر، استرس موجود بین خانواده‌های دارای بیمار مبتلا به کرونا و خود بیماران است لذا با همکاری اساتید این حوزه نسبت به کنترل استرس و اطلاع‌رسانی‌های لازم اقدام خواهد شد.