قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های دشمن برای کشورهای منطقه، جنگ ترکیبی و بحران سازی است لذا رهبر معظم انقلاب نسبت به هوشیاری آحاد جامعه و شناخت به موقع توطئه‌ها توصیه موکد دارند.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به محورهای سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان افزود: ایشان در این دیدار به شروع مبارزات آشکار سیاسی خود علیه رژیم طاغوت در شهر بیرجند اشاره داشتند که همراهی مردم با هدایت آیت الله تهامی نیز در این زمینه سند افتخاری برای استان خراسان جنوبی است.

وی گفت: مقام معظم رهبری خاطراتی از حضور خود در سیستان و بلوچستان نیز بازگو کردند که همراهی علمای شیعه و سنی در دوران مبارزات ایشان از نکات قابل تامل بود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تاکید بر انسجام و اتحاد بین شیعه و سنی از محورهای مهم بیانات مقام معظم رهبری بود که در تاریخ انقلاب شهدای وحدت و امنیت استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان افتخارآفرین بوده‌اند.

وی اظهار داشت: براساس فرمایشات معظم له، دشمن وحدت و انسجام را در امت اسلامی هدف قرار داده لذا باید در زمینه وحدت و امنیت ملی هوشیار باشیم و غفلت نکنیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی عنوان کرد: همچنین ایشان به تحولات جهانی اشاره کردند که شروع شده یا در حال انجام است و گاهی در این تحولات چون مسئولان کشورها غفلت داشتند سلطه بیگانگان بر کشورهای منطقه رقم خورده است.

وی گفت: از همین رو با توجه به تحولات پیش رو باید آحاد مردم و مسئولان هوشیار باشند که به واسطه غفلت، دشمنان سوء استفاده نکنند.

امام جمعه موقت بیرجند به استناد سخنان رهبری، ضعف آمریکا و دولت‌های اروپایی را یادآور شد و افزود: توان اقتصادی بیانگر قدرت یک کشور است که آمریکا به شدت در این زمینه آسیب دیده و از لحاظ سلطه بر کشورها نیز زمانی دخالت داشتند و حاکم کشوری را به راحتی جا به جا کنند که کودتای ۲۸ مرداد یکی از این موارد بود اما اکنون شرایط متفاوت شده و چنین قدرتی ندارند.

وی گفت: از نظر تاثیرگذاری بر کشورها و منطقه نیز ضعف آمریکایی‌ها کاملا مشهود است اما قطعا اینها توطئه دارند و برای کشورهای مختلف منطقه از جمله سوریه، لبنان و حتی ایران برنامه ریزی می‌کنند.

حجت‌الاسلام نوفرستی با بیان اینکه پیشینه پشتیبانی و همراهی استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با انقلاب و ولایت به ۶۰ سال قبل بر می‌گردد افزود: مقام معظم رهبری همچنان به ملت و آینده امیدوار هستند و قطعا با حفظ وحدت حول محور ولایت در مقابله با توطئه‌های دشمنان سربلند خواهیم بود.

جمعی از مردم استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان روز دوشنبه بیستم شهریور با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

هزار و ۳۰۰ نفر از   اقشار مردم خراسان جنوبی  برای دیدار با مقام معظم رهبری روز یکشنبه در قالب ۳۵ دستگاه اتوبوس عازم تهران شدند.